Els taxistes de Flaçà fa un mes i mig que no tenen cobertura de mòbil

Taxis en l'estació de tren a Flaçà
Taxis en l'estació de tren a Flaçà
  • El robatori del fil de coure de l’antena de Movistar genera problemes al poble i a Sant Joan de Mollet
  • Els veïns fan una recollida de firmes indignats per la situació i no volen pagar
  • FLAÇÀ. GIRONÈS. EL PUNT. Dani Vilà El municipi de Flaçà i el poble veí de Sant Joan de Mollet fa més d’un mes que s’han quedat sense cobertura de telefonia mòbil, bàsicament els clients de Movistar. L’inici dels problemes va ser el 17 de juny, quan uns lladres es van endur el fil de coure que aporta l’energia a l’antena de telefonia de l’empresa Movistar, situada al sector de la colònia del poble, en una zona boscosa.
    Aquest fet ha provocat greus molèsties als veïns del poble que depenen del mòbil per poder treballar o comunicar-se. En la majoria de bars, la falta de cobertura és el principal tema de conversa entre els clients. Així ho confirma la Sònia, del bar El Toc, que reconeix: “A mi em suposa un problema, perquè tinc negoci i va fatal no disposar de cobertura”. Per això assegura que “tothom al poble està enfadat” i no dubta a confirma la seva idea que “demà mateix” se’n va a una altra companyia. Aquesta decisió és comuna als veïns que ahir vam poder consultar i gairebé tots garantien que canviarien de companyia de telefonia mòbil. Des d’un altre bar, Can Buxó, en Fèlix també es mostra contrariat per la situació. “Fa més d’un mes que no puc fer recàrregues de telèfons mòbils per la falta de cobertura”, assenyala. El seu malestar també està donat pel fet que la companyia “està cobrant per un servei que en realitat no t’està donant, perquè ells sí que t’envien la factura. Ja estem prou malament, perquè a sobre juguin amb la teva feina”.

  • Recollida de signatures
  • La indignació dels veïns ha fet que fa uns dies es comencessin a recollir signatures als comerços de Flaçà i Sant Joan de Mollet. Un dels impulsors de la recollida de signatures, Ricard Vaqué, recorda: “Aquesta situació no és la primera vegada que ens passa i volem que ens tornin els diners d’aquests dies que no l’hem pogut fer servir”. Per això, en els propers dies entraran les firmes reclamant millores al servei i que els abonin les quotes fixes.
    Els taxistes, molestos
    Un dels col•lectius més afectats és el dels taxistes, que necessiten el mòbil per a molts dels serveis. Així ho confirmen en Lluís Sagué i en Josep Buxó, que indiquen: “Encara gastem més, perquè les trucades no les rebem i quan rebem el missatge acabem trucant”. Recorden que la falta de comunicació els “fa perdre clients perquè molts truquen directament per fer el servei”. Sagué també explica que tenen una empresa de camions i que els és molt complicat fer la feina o poder localitzar els xofers. També és complicat comprar als comerços si no es pot pagar amb targeta.