Representants de l'STAC amb la coalició ICV-EUiA

BARCELONA.- Reunió de representants de l’STAC (Ismael Tovar i Luis Berbel) amb Joaquim Mestre y Jordi Farriol (ICV-EUiA)
Els representants de l’STAC vam exposar la situació actual que hi ha al sector del taxi i tota la problemàtica que estan patint els companys taxistes.
Vàrem parlar de la nova norma recentment aprovada de la contingentació dels taxis que treballen a doble torn. Això farà que de moment no augmenti l’oferta de taxis al carrer.
La regulació horària és el següent objectiu, que farà regular el nombre màxim d’hores que pot treballar un taxi cada dia. Aquesta mesura comportarà que tots els taxis estiguin aturats 8 hores al menys.
L’arrendament encobert de llicències és una altra lacra que hi ha al sector. Després de l‘aprovació de la Llei del Taxi l’any 2003, han aparegut empreses que gestiones les llicències d’atres taxistes que no hi treballen al sector. Llavors, aquestes llicències són explotades a doble torn, on nomès es busca la màxima rendibilitat. Això provoca que la qualitat del servei disminueixi notablement.
S’ha de millorar la relació entre els professionals taxistes i els agents de la Guàrdia Urbana. Amb la situació de crisi actual i la poca demanda que hi ha, els taxistes, en lloc de donar voltes en buit, busquen situar-se a les parades a fi d’estalviar en combustible. I llavors, ens trobem en què no hi suficients llocs per als taxis que estan en situació de lliure.
També s’haurà de fomentar encara més que els taxis siguin més sostenibles i menys contaminants.

Comments are closed.