El taxi valencià torna a sortir al carrer davant la competència deslleial de les VTC
El Sindicat del Taxi de Catalunya vol mostrar tota la seva solidaritat amb els companys i companyes del taxi valencià, que aquesta setmana han tornat a omplir els carrers de València per denunciar la situació “insostenible” que viu el sector davant la proliferació de les VTC i la manca d’una regulació efectiva. Una lluita que també és la nostra i que afecta el conjunt del sector a tot l’Estat, inclosa Catalunya.
Les mobilitzacions convocades a València denuncien que moltes VTC operen vulnerant la normativa mentre les administracions continuen sense aplicar mesures contundents. Els representants del taxi valencià alerten que “cada dia hi ha més cotxes negres fent de taxi” i exigeixen un règim sancionador realment eficaç per frenar aquesta competència deslleial.
Des del Sindicat del Taxi de Catalunya compartim plenament aquesta preocupació. El que està passant a València és exactament el mateix que patim a Catalunya i en moltes altres ciutats de l’Estat: plataformes digitals i grans empreses intentant imposar un model basat en macroflotes, precarització i control del mercat a través d’algoritmes, mentre milers d’autònoms veuen amenaçat el seu futur.
Les protestes valencianes arriben en ple debat sobre el nou decret de regulació del sector. Tot i que la Generalitat Valenciana assegura que està treballant en una nova normativa, el sector del taxi considera que la situació ja és límit i reclama mesures immediates.
Des del nostre sindicat reiterem que aquesta batalla no és només del taxi valencià, sinó de tot el sector del taxi estatal. Continuarem treballant conjuntament amb els nostres companys d’Antaxi per defensar un model de mobilitat pública, regulada i sostenible, davant d’unes plataformes que només busquen concentrar el mercat i augmentar beneficis a costa dels drets dels treballadors.
Fonts: EuropaPress

