L’STAC trasllada a Junts per Catalunya els assumptes més importants a tractar durant la legislatura
Seguim amb la ronda de reunions que mantenim durant aquests dies amb les forces polítiques presents en el Parlament de Catalunya, després d’En Comú-Podem, aquest cop és el torn del grup parlamentari de Junts per Catalunya.
STAC.- El dimecres passat els companys del Sindicat del Taxi de Catalunya, Lluís Berbel i Antoni Servos, varen mantenir una reunió amb el grup parlamentari de Junts per Catalunya, sorgit de les passades eleccions del 14 de febrer. Per part del grup parlamentari, hi eren presents la diputada, Cristina Gasol i els diputats, Jordi Fàbrega i David Saldoni.
Sobre la taula dos temes importants pel futur del taxi de Catalunya: el posicionament davant la finalització del ‘Decret Ábalos’ i la nova Llei del Taxi.
Tal com ja sabem tots, en el cas que no hi hagi regulació, a partir de setembre del 2022 les autoritzacions VTC no podran realitzar serveis urbans, encara que cada autorització complirà els quatre anys en moments diferents, les primeres a deixar de realitzar aquests tipus de serveis serien al setembre del 2022.
El nostre posicionament és clar: un cop finalitzi la moratòria aquest tipus d’autoritzacions han de quedar per treballar en l’àmbit interurbà.
Respecte a la nova Llei, que ha de regular els serveis en vehicles amb capacitat màxima de 9 places inclòs el conductor, i a falta que l’administració ens presenti un esborrany del redactat o proposta, la premissa principal en l’àmbit de les dues formes de transport és que s’ha de mantenir la diferenciació entre els dos tipus de serveis. En cap moment una administració crea dues autoritzacions diferents per dedicar-se al mateix, no sé si se’ns interpreta.
Aprofitant l’avinentesa que hi eren presents en David Saldoni, que ha estat Director General de Transports de la Generalitat fins fa molt poc i Jordi Fàbrega, que coneix de forma important el taxi de territori, hem aprofitat per parlar altre cop del servei no urgent de transport sanitari efectuat pel sector del taxi. Sobretot a partir de la sentència del Tribunal Superior de Justícia d’Extremadura que reconeix al taxi com a transport complementari en el Transport sanitari NO URGENT.