Els taxistes de Reus veuen en l'expansió del Tecnoparc una oportunitat de negoci

Reus. Aeroport. Els* Volen mantenir el preu de baixada de bandera o només apujar l’IPC tot i l’augment dels carburants
* Amb l’obertura de l’hospital ja tenen vuit parades

Reus.- La posada en funcionament del nou hospital universitari Sant Joan de Reus ha permès obrir una nova parada de taxis a la ciutat. És la vuitena –després de les que ja hi ha al carrer de Sant Joan, la plaça de la Llibertat, les estacions de tren i autobús, la zona del Carrefour, la plaça de les Oques i l’aeroport– i la cinquantena de taxistes de Reus veu com una bona oportunitat per al negoci l’expansió de tot l’àmbit del Tecnoparc. De moment, gairebé una desena de vehicles aparquen davant el centre hospitalari, on encara no fan gaire viatges.

Els taxistes de Reus explicquen que els usuaris prefereixen agafar el bus urbà perquè té molt bons circuits, però sí que veu amb bons ulls el creixement de Bellissens, que és un sector de negoci en potència. Quan a la nova Fira de Reus s’hi va celebrar la Borsa Europea dels Cereals ja hi van enviar cotxes i ara s’està a l’aguait que s’hi segueixi construint: “és una zona amb un futur molt bo”, comentan i asseguren: “N’estem pendents”, va assegurar.

Durant la setmana els taxistes treballen molt, sobretot en horaris comercials, però el cap de setmana ho fan de nit i l’obertura de nous locals d’oci nocturn que hi ha hagut a la ciutat els ajuda a mantenir el negoci.

Manteniment del preu

Les dificultats econòmiques que passen els taxistes s’expliquen per la crisi (els usuaris estalvien diners i no busquen aquest servei), però també per la pujada del preu dels carburants. En aquest sentit, s’estan plantejant apujar o no el preu de les tarifes. Ara la baixada de bandera és de 3,92 euros i en cas que decideixin incrementar-ho serà només en relació a l’IPC. Un dels motius es el preu del gasoil que no para de pujar, però també perquè l’any passat els taxistes ja van assumir l’augment de l’IVA sense que això repercutís en la butxaca dels clients. Ara volen trobar, doncs, un terme mig per poder mantenir el negoci. Així, creuen que és temps de donar el millor servei possible, la qual cosa passa per la puntualitat del servei i la seriositat.