El taxi redueix la flota per adaptar-se a la demanda

BARCELONA. CARLOS MÁRQUEZ . EL PERIÓDICO.-El sector del taxi contempla amb optimisme i il•lusió com la nova administració municipal pren decisions. Sembla absurd elogiar una cosa evident, però segons comenten, els gestors dels últims temps havien sumit el col•lectiu en una letargia que escudaven en l’eterna divisió del gremi. Ja fa temps que els taxistes autònoms demanen mesures que equilibrin oferta i demanda. Avui es farà un pas més a favor seu amb l’aprovació de dos festius més al mes, cosa que implicarà retirar 1.000 taxis diaris del carrer i deixar la flota en 6.500 xòfers patrullant a la vegada. El consell de l’Àrea Metropolitana de Barcelona també aprovarà reduir a la meitat el nombre de taxis en vuit dels 14 festius del 2012. Barcelona compta amb 10.480 llicències. El 10% estan en mans d’empresaris del taxi (gestionen més d’una llicència) contraris a qualsevol mesura que suposi limitar la seva llibertat de negoci. La resta són conductors-empresaris que, en alguns casos, exploten el seu cotxe a doble torn contractant un assalariat. Tot aquest conglomerat professional ha generat una sobrepoblació de taxis que Luis Berbel, president del Sindicat del Taxi de Catalunya, qualifica de «molt preocupant». «Dos dies més de festa al mes és un bon començament, però hem d’aconseguir fer el salt definitiu cap a la regulació horària, el control del taxímetre perquè funcioni només 16 hores al dia», diu Berbel. Raul Aldehuela, president de la Unió de Taxistes Autònoms Metropolitans, alaba que en tres mesos s’hagi avançat «més que en els últims 10 anys» i, davant el temor que faltin taxis, explica que la ciutat té marge de sobres, i que la qualitat del servei està «100% assegurada».