El taxi ajorna el referèndum sobre el seu futur i reobre la negociació

Taxis en la estación de SantsCARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA
Tot va començar amb una plataforma que a mitjans de desembre va plantejar la necessitat de reduir la flota de taxis amb un sistema de torns que havia de permetre que el pastís de la feina estigués més ben partit. Diversos sindicats es van sumar a la proposta i van començar les reunions amb l’Institut Metropolità del Taxi (IMT). En la tercera reunió, fa una setmana, semblava que hi havia acord: un dia més de festa al mes que tragués del carrer 1.000 vehicles al dia. L’IMT destapava el cava, però la plataforma es dividia entre els que acceptaven el mínim i els que volien el màxim. Diàleg trencat. L’endemà, l’Administració sorprenia amb la convocatòria d’un referèndum no vinculant en què els 13.000 taxistes
–titulars de llicència i assalariats– podrien decidir el seu futur marcant la casella que millor casés amb els seus interessos. L’última novetat és que la consulta s’ajorna i que la negociació es torna a obrir avui mateix amb una reunió entre l’organisme regulador i els sindicats majoritaris.
¿Com afecta l’usuari tot aquest embolic? L’única cosa que deuen haver notat els clients del taxi és que alguns vehicles porten cartells enganxats al vidre en què denuncien jornades laborals de 14 i 16 hores per poder arribar a final de mes, un interessant tema per departir amb el conductor, sempre que no s’estigui al dia de futbol o política.
Miguel Ángel Martín, gerent de l’IMT, no ha negat mai la necessitat d’aplicar mesures per capejar la baixada de la demanda, que l’Administració xifra en el 10% i el sector eleva fins al 35%. «El que no podem fer és passar a un sistema rígid de torns, ja que la ciutat quedaria desatesa de taxis», explica Martín. Les reunions es reprendran avui mateix amb el Sindicat Català del Taxi (STAC) i el Grup de Taxistes Independents (GTI), però sembla que no hi ha unanimitat respecte als temes de l’ordre del dia.

«DESENCALLAR EL TEMA»
/ Martín considera que el referèndum ha de quedar al marge i que després d’aquesta ronda de reunions –que inclou contactes amb membres de la Federació Catalana del Taxi– ja es decidirà si es convoca. «Escoltaré a tothom i veurem com podem desencallar el tema», avança el gerent de l’IMT, que assegura que mantindrà la seva proposta inicial d’un dia més de festa al mes que reduiria la flota de 8.000 a 7.000 taxis al dia.
José María Soto, president del GTI, no té intenció d’acceptar cap mesura que no rebaixi la flota fins al 60%, això és, 2.000 vehicles menys. «El sector ja està molt dividit, crec que el millor que podem fer és tirar endavant el referèndum, sempre que nosaltres puguem participar en el procés de redactat de preguntes», reclama.
Luis Berbel, president de l’STAC, també avala la consulta, malgrat que la proposta de l’IMT que va provocar la ruptura del diàleg no li sembla malament «perquè com a mínim és un primer pas per sortir de la crisi». «Si no s’avança en això, llavors hauríem de ser capaços de marcar un calendari per a la consulta i començar a pensar les preguntes», explica.
Raúl Aldehuela, un dels creadors de la plataforma per un taxi rendible, lamenta que l’IMT els hagi deixat de costat en aquestes reunions i assegura que aquest combatiu sector del taxi tornarà a fer-se sentir una vegada s’hagi recuperat.

El gremi respira durant uns dies gràcies a l’èxit del Mobile World Congress

El taxi ajorna el referèndum sobre el seu futur i reobre la negociació
el periódico
La unanimitat és un bé escàs en el sector del taxi. Aquests dies, no obstant, tots estan d’acord que el Mobile World Congress els ha donat un cop de mà gràcies als gairebé 50.000 visitants que atrau aquest certamen internacional. Malgrat que en les hores punta han faltat taxis, com passa cada any, en cap moment s’ha plantejat permetre treballar els xòfers durant el seu dia de festa. «No té sentit liberalitzar el sector perquè amb els que som podem cobrir-lo de sobres, només s’hauria de millorar una mica l’accés a la plaça a partir de les sis de la tarda, que és quan hi ha més demanda», resumeix José María Soto, president del Grup de Taxistes Independents

viagra without a prescription buy cialis cheap http://cialisforsaleonlinecheaprx.com/ canada pharmacy best over the counter viagra

cialis online fast delivery mebendazole canada pharmacy buy viagra without prescription buying viagra in usa cialis professional from canada