El STAC presenta les seves propostes pro competitives a Transports

 

PROPUESTAS REGULADORAS FEDETAXI STAC

STAC.- El Sindicat del Taxi de Catalunya (STAC) ha fet entrega al director general de Transports de la Generalitat de Catalunya, Pere Padrosa, les propostes que van ser aprovades en la Comissió de govern de FEDETAXI, federació a la qual està adscrita la nostra organització, que conformen les iniciatives de cara a un llibre Blanc pel sector

El 10 de maig de 2018 el Congrés dels Diputats va convalidar per una amplíssima majoria el Reial Decret Llei 3/2018, de reforma de la Llei d’Ordenació dels Transports Terrestres en matèria d’arrendament amb conductor, amb el fi d’estabilitzar aquest sector i el del taxi.

Atès el contingut exprés de la Disposició addicional del Reial Decret Llei convalidat que insta al Govern d’Espanya a convocar urgentment a la Conferència Nacional de Transports per abordar d’una manera coordinada la regulació dels vehicles de lloguer amb conductor i taxis davant la possible entrada de milers de VTC a conseqüència de les sentències del Tribunal Suprem, des de el STAC tenim total interès en avançar en les mesures que aquesta Conferència pugui consensuar.

En aquest marc de treball li sol·licitem que permeti la participació de la nostra associació en els treballs del seu Departament preparatoris d’aquesta Conferència i valori les nombroses propostes procompetitives que els traslladem en el document que s’acompanya PROPOSTES REGULADORES 2018 (entre altres taxi compartit, ampliació de supòsits de tarifes fixes i creació d’altres flexibles, introducció de tarifes màximes en la precontractació, lliure elecció de vehicles, major exigències formatives d’accés al mercat, limitació de la precarietat i combat a l’elusió fiscal, etc.)

És ara precisament i no més tard quan els taxistes considerem que es fa indispensable actuar sense demora i contribuir a garantir la supervivència del servei públic de taxi i alhora intervenir promovent una modificació pro-competitiva de les normatives autonòmiques i municipals per a possibilitar millora de paràmetres de servei, com són la qualitat i competitivitat del servei públic de Taxi i reformar el model tarifari, per millorar l’experiència de l’usuari i enfortir el servei públic.