Cues i descontrol a l’aeroport del Prat per aconseguir un taxi passada la mitjanit
STAC.- Durant el cap de setmana el canal informatiu de la Corporació de Mitjans Audiovisuals de Catalunya, el 3/24, s’ha fet ressò de la lamentable situació de col·lapse i cues interminables que han de patir els passatgers que intenten fer ús del servei de taxi de matinada a l’aeroport del Prat de Barcelona.
Aquesta situació se’n ve donant fa uns mesos i s’ha agreujat amb la recuperació total de l’activitat a l’aeroport i el període anual de màxima afluència de viatgers. En una nit qualsevol, entre les 12 de la nit i les 2 de la matinada, poden arribar a la T1 de l’aeroport del Prat més d’una vintena de vols i centenars de persones que busquen taxi per anar fins a la seva destinació.
El problema es produeix perquè a les dotze de la nit acaba la jornada laboral del personal que gestiona l’assignació de taxis (coneguts pel sector com a ‘jaquetes’), la seva absència fa que l’encotxament sigui molt menys àgil i ordenat, allargant de manera excessiva els temps d’espera dels usuaris per pujar al taxi.
Des de les associacions representatives del sector, fa mesos que denunciem aquesta situació i instem a AENA a què allargui l’horari dels ‘jaquetes’ per donar un molt millor servei als nostres (i seus) usuaris que aterren de matinada a l’aeroport de Barcelona, ja que aquesta situació no és puntual, com assegura AENA, sinó que es produeix diàriament.
AENA, una vegada més, demostra una total manca de sensibilitat amb el sector del taxi, que presta un servei excel·lent a l’aeroport en unes instal·lacions totalment precàries, sense els mínims serveis bàsics que mereix qualsevol treballador.
Des de l’STAC no defallirem i seguirem treballant com fins ara per a dignificar la jornada laboral del taxista i oferir el millor servei possible als nostres usuaris.