Christian Navarro: “La tarifa de preu tancat, un dels majors avenços del sector en els darrers anys”

Christian Navarro (Barcelona, 1982). Taxista i titular de la llicència 7402 des del 2006. Afiliat a l’STAC des del 2017. Membre de la Unió de Barcelona de l’STAC des del 2019. Responsable de Comunicació des del 2019. B-402 de TaxiEcològic des del 2015
Christian Navarro preocupat pel sistema tarifari de Barcelona. Foto: Francisco Palomares.
1. MODEL TARIFARI
2. MODALITATS INTEGRALS DE PAGAMENT
3. DIGITALITZACIÓ DEL SECTOR
  • Quina funció exerceixes a la Junta de la Unió de Barcelona de l’STAC?

Sóc el responsable de comunicació des de fa un parell d’anys i un dels portaveus de la Junta. Col•laboro en la revista del Sindicat ‘Taxi Lliure’ i porto bona part de les xarxes socials. M’agrada escriure i tot el relacionat amb la comunicació. Comunicar més i millor era una assignatura pendent de l’organització. Estic on humilment crec que més puc aportar al grup. Tenim un gran equip en el departament de comunicació! També sóc una persona molt ordenada i metòdica, m’encanten els números, porto tota la comptabilitat del taxi amb detall, per això crec que em vaig implicar tant en la tarifa de preu tancat (T3)…

  • Què opines de la tarifa de preu tancat (T3)?

La tarifa de preu tancat és un dels majors avenços que hem aconseguit al sector en els darrers anys. Vam apostar molt fort per ella d’un bon principi i col•laborar en la seva implantació. Apostem pel seu seguiment, millora i desenvolupament continuat. A TaxiEcològic, companyia de la qual formo part, també fem bandera d’aquesta tarifa i ens està donant molts bons resultats, taxistes i usuaris estem molt satisfets, però s’ha de millorar. Lamento que la resta de companyies de l’AMB no se l’acabin de creure i promocionar, el sector necessita que ens la creiem tots. Evidentment, les nostres tarifes han de seguir sent regulades, per a garantir l’accés universal al servei, però és necessari una reestructuració perquè siguin més justes i equilibrades per a tothom, però sobretot competitives.

El nostre és un equip renovat i jove, però sobradament preparat

  • Com veus l’app del sector?

La total digitalització del sector és imprescindible per a donar un millor servei als nostres usuaris. Donem suport a incloure a l’APP ‘AMB Mobilitat’ l’opció de sol•licitar servei de taxi a través del sistema de “ma alçada virtual”, però considerem imprescindible que tots els taxistes estiguin adscrits a l’app. Hem de garantir l’accés al servei i que s’incloguin totes les funcionalitats, com la possibilitat de pagar amb targeta i oferir la tarifa 3. Exigirem també que el taxi s’integri en modalitats integrals de pagament (com la T-Mobilitat) o qualsevol altre tipus d’iniciativa digital per integrar el taxi amb la resta de transports públics.

  • Que podeu aportar al taxi de l’AMB des de la Taula Tècnica?

El nostre és un equip renovat i jove, però sobradament preparat i amb experiència, ja que malgrat que tenim la majoria una trajectòria curta dins l’organització, portem molts anys implicats i compromesos amb el sector a tots els nivells. Ens agrada el consens per arribar a acords, però alhora defensem el que creiem amb fermesa. En aquesta línia constructiva hem treballat durant els darrers anys amb la resta d’associacions i emissores, ja que l’interès comú està per sobre de tot! La nostra és una Junta que ha impulsat la participació, volem comptar amb l’opinió dels nostres afiliats i del sector en general. Seria un honor i un privilegi per nosaltres poder defensar el sector, i seguir treballant pel model de taxi d’excel•lència en el que creiem i que ens garanteix el futur, des de la Taula Tècnica del Taxi. Feu-nos confiança i

VOTEU A L’STAC, no us fallarem!