Afectacions importants en la mobilitat per les obres de transformació de la Plaça de les Glòries

proyectoglories

BARCELONA. STAC.- » A partir del dissabte 15 de febrer la circulació per la rotonda inferior de la plaça queda substituïda per la nova trama de carrers de l’Eixample que configuren una nova rotonda de forma quadrangular.» La Guàrdia Urbana ha previst un ampli dispositiu per garantir la fluïdesa del trànsit.
» L’Ajuntament farà un esforç per informar als ciutadans i minimitzar les afectacions en el transport públic i en els itineraris de bicicletes i vianants.
» L’objectiu d’aquesta gran transformació en marxa és que l’actual nus viari es converteixi en un gran espai per a les persones i un nou centre econòmic, social i cultural de la ciutat i l’àrea metropolitana de Barcelona.

» Comença la fase 1 de les obres
Aquest cap de setmana comença la fase 1 de les obres de transformació de la Plaça de les Glòries que comportaran desviaments de trànsit i afectacions importants en la mobilitat de cotxes, vianants, transport públic i bicicletes a la zona. L’Ajuntament de Barcelona ha treballat en un ampli dispositiu per coordinar aquests treballs, minimitzar afectacions i facilitar informació als ciutadans. Hi participen les àrees de Mobilitat, Guàrdia Urbana, Hàbitat Urbà, BIMSA, BSM, TMB i Tram. Durant els primers dies, la Guàrdia Urbana desplegarà sobre el terreny un ampli dispositiu per garantir la fluïdesa del trànsit.
La fase 1 de les obres s’allargarà des d’ara i fins al mes de juny i permetrà la desconstrucció de l’estructura de l’anella costat mar i l’execució de la urbanització corresponent a aquesta zona. En aquesta fase la sortida de vehicles de la ciutat es realitzarà per l’actual anella d’entrada mentre que l’entrada es realitzarà pel lateral que s’ha adaptat en superfície.
El dia 15 de febrer la mobilitat de la plaça de les Glòries es modifica. La rotonda inferior queda anul·lada i substituïda per un nou espai de forma quadrangular. Aquesta configuració, on conflueixen la Gran Via, la Diagonal i la Meridiana, facilita l’accés als grans equipaments i pàrquings de la zona i completa la trama viària de l’Eixample a l’entorn de la futura plaça de les Glòries.


A partir del dia 22 de febrer, l’enderroc de l’anella comporta el desviament del trànsit d’entrada i sortida pel tronc central de la Gran Via.
Actualment es calcula que entorn a 100.000 vehicles/dia circulen per dalt de l’anella (trànsit d’entrada) i altres 54.000 vehicles/dia en superfície ( trànsit local).
Aquesta fase d’obres arriba després que des del passat mes de novembre s’hagin executat un conjunt d’actuacions, incloses en la Fase 0, per millorar la circulació als entorns de Glòries, resolent les discontinuïtats d’alguns carrers, a fi de garantir una malla urbana amb capacitat per absorbir part del trànsit de vehicles que actualment passa per la plaça. En concret es tracta de l’obertura del carrer de Los Castillejos, la connexió de Badajoz amb Independència i el canvi de sentit del carrer d’Álaba.

Per a tota la informació accedeix a la nota de premsa del projecte prement aquí: Nota Premsa – Projecte Glòries