L'aplicació de torns "flexibilitzada" i ajornada fins a l'octubre, ampliació de la entrevista de Freixedes en la ACN

Eduard Freixedes, president de l'IMET
* L’aplicació de torns “flexibilitzada” i ajornada fins a l’octubre
BARCELONA.- S’estan negociant noves mesures per regular els torns dels taxistes. A priori sembla que la proposta amb més suport seria establir una jornada d’un nombre màxim d’hores que els taxistes puguin fer al llarg de la jornada, sense establir horaris de matí i de tarda diferenciats, com s’havia proposat inicialment. Les jornades es regularien amb la instal·lació d’uns rellotges als taxis, com tenen a París, i no a través del taxímetre, com es proposava en una altra opció que seguia el model no gaire exitós dels taxis de Madrid i València.
La segona opció, que de moment també hi ha sobre la taula, és que es mantinguin dos torns fixos, un de matí i un de tarda, però que en comptes de ser rotatiu en períodes de quinze dies es permetria que cada propietari de llicència triés l’opció que preferís. En tots dos casos, quedarien exclosos col·lectius concrets com el Taxi Amic, els que fan el servei domiciliari de transport adaptat per a persones amb mobilitat reduïda o les famílies monoparentals, i les nits quedarien lliures de restriccions, com ara.
Actualment, Barcelona i l’àrea metropolitana compten amb una flota de 10.400 taxis que es redueix fins als 8.500 vehicles els dies laborables i en horari diürn. La mesura dels torns ha de permetre reduir aquests 8.500 vehicles diaris a uns 6.000 per adaptar el sector del taxi, que ha patit una caiguda de prop del 40% per culpa de la crisi.

Comments are closed.