La Generalitat estendrà els descomptes en peatges per a cotxes de més de tres ocupants

Prius 10742-3

  • El nou Pla de Qualitat de l’Aire 2011-15 restringirà les seves mesures a unes 30
  • La Generalitat pretén incidir especialment en els taxis pel gasoil
  • BARCELONA, 30 Mar. EUROPA PRESS.- La Generalitat incorporarà en el nou Pla d’Actuació de la Qualitat de l’Aire 2011-15 els descomptes en “tots els peatges” metropolitans de Barcelona per als cotxes de més de tres ocupants, com els que ja funcionen en el túnel de Vallvidrera, ha avançat la directora general de Qualitat Ambiental, Assumpta Farran.

    Ho ha dit en declaracions als mitjans després d’una ponència sobre qualitat de l’aire que per millorar-la ha destacat que ha d’actuar-se sobre el transport terrestre, en el marc d’una jornada tècnica per presentar un prototip d’autobús híbrid de gas natural i elèctric que provarà Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

    Per reduir la contaminació de l’aire, Farran anteposa la reducció del trànsit, de manera que a més dels peatges inclourà entre les mesures del pla demanar a l’Estat bonificar els vehicles amb emissions més baixes a l’hora de pagar l’impost de circulació que recapten els municipis.

    Per als descomptes en peatges ja ha parlat amb les concessionàries sobre la tecnologia per detectar els cotxes amb més de tres viatgers, i ha considerat que una mitjana d’1,2 ocupants per vehicle “no va enlloc” per economia i qualitat de l’aire, pel que han de reduir-se cotxes i arribar a una mitjana de 2-3.

    Això ha d’acompanyar-se d’una bona oferta de transport públic, i la bonificació de l’impost de circulació –que ja ha proposat algun municipi– pot ser d’immediata aplicació si l’Estat estableix alguna subvenció.

    Malgrat la proposta de la Comissió Europea d’un sistema comú de peatges urbans, el pla de la Generalitat no els inclourà, i Farran ha apostat pels aparcaments en origen connectats amb el transport públic, i ha tancat: “No està entre les mesures fer restriccions d’entrada de vehicles al centre urbà”.

    Tampoc preveu aquests peatges l’Ajuntament de Barcelona. La tercera tinent d’alcalde i responsable de Seguretat i Mobilitat, Assumpta Escarp, ha explicat als mitjans durant la jornada que han de millorar-se els trens de Rodalies i Regionals, doncs a Barcelona la majoria es mou a peu, en transport públic o en bicicleta.

    TALLAR EL GASOIL

    Farran també ha valorat el plantejament de la cinquena tinent d’alcalde i responsable de Medi Ambient de Barcelona, Imma Mayol (ICV-EUiA), de prohibir la circulació als cotxes de més de 10 anys perquè contaminen més, tot i que després l’edil va negar voler vetar-los.

    La directora de Qualitat Ambiental ha considerat que ha d’actuar-se contra els cotxes de gasoil, que malgrat ser els que més contaminen tenen un preu més barat, i ha afirmat que “la gran majoria dels de més de 10 anys són de gasolina”, que són més nets perquè tenen catalitzadors.

    A més, pretén incidir especialment en els taxis –només a Barcelona circulen 11.000, la majoria de gasoil– i les furgonetes, i ha defensat la diversificació de combustibles, posant com a exemple el nou autobús de TMB.

    El pla de la Generalitat tindrà unes 30 mesures, davant de les 73 que tenia el que va elaborar el tripartit per al període 2005-07 i que es va prolongar fins a l’any passat, i també preveu millorar la coordinació institucional i fins i tot tancar alguna central de cicle combinat alguns dies si es registren pics de contaminació.

    Entre les seves novetats també figuren que la zona 2 de Barcelona –la corona que formen municipis com Sabadell, Terrassa i Granollers– també treballarà contra les emissions d’òxids de nitrogen (NOx) a més de les partícules PM10, el que fins ara se centrava sobretot en la 1 –Barcelona i voltants–.

    One thought on “La Generalitat estendrà els descomptes en peatges per a cotxes de més de tres ocupants

    • 1 d'abril de 2011 at 21:01
      Permalink

      como siempre la anormalidad por bandera,se fijan en 10500 coches,de los cuales a diario,son 8000 y poco y los fines de semana 5000,para un parque automovilistico de mas de 300.000,¿como se puede ser tan anormal?,con una flota de mas de 800 autobuses urbanos,mas las lineas subvencionadas que hacen otras compañias,mas las flotas de camiones de limpieza,mas las furgonetas de limpieza mas los coches oficiales,mas,mas,mas,etc,etc,y vienen dando la vara con el taxi,cuando uno de sus autobuses y camiones,contamina mas en un dia,que un taxi en un mes,¿se puede ser mas inutil e impresentable?,y a todo eso,con dinero publico,al taxi nada de nada,a ver,a la gente que se presente a dirigir nuestros impuestos y recursos,se les tiene que realizar unas pruebas psicologicas y de suficiencia intelectual,porque no es posible,que gente que vive en su mundo,importandole un pepino todo lo que no tenga que ver con ellos y los de su casta,mangoneen y manipulen a su aire,estamos en manos de ineptos,no solo por actitud,sino tambien por capacitacion,no valen ni para recoger cartones y manejan millonadas de dinero que despilfarran como les sale del forro y quieren decirnos como hay que vivir,que opinar,que votar,que pensar y todo lo que su raquitica mentalidad les dicta,espero que en las proximas elecciones,la gente sea un poco solo un poco mas inteligentes que ellos y los manden a la cueva de la que no deberian de haber salido nunca.

      Reply

    Deixa un comentari

    L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *