Reunió de la Comissió de Seguretat del Taxi de Catalunya. Comunicat de l’STAC

L’STAC i la resta d’associacions s’han reunit avui en la Comissió de Seguretat del Taxi de Catalunya per la creixent sensació d’inseguretat que pateix el taxi, per parlar del 112 i la instal·lació de càmeres, A la reunió han participat les màximes autoritats de Transport, Guàrdia Urbana, IMET, Ajuntament i 112

Moments de la reunió.
La directora de Transports, presideix la reunió.

STAC.- En el dia d’avui els companys Lluis Berbel, Jaime Sau i Antoni Servos han participat en la Comissió de Seguretat del Taxi de Catalunya.

Per part de l’administració i eren presents: la Directora General de Transports de la Generalitat, Mercè Rius; la Gerent de l’IMET, Teresa Carrillo; la Directora del Centre Atenció i Gestió 112, Irene Fornos Curto; Jesus Gimenez, del AMB i el cap de Gavinet d’Albert Batlle, Ivan Pera Itxart entre d’altres.
Per part dels Mossos d’Esquadra assistia: Antoni Antolin Lluis, Cap de la divisió de transports, i representant al cos de la Guàrdia Urbana, Angel Burrel, de la Direcció de Trànsit d’aquest cos.

Damunt la taula la creixent sensació d’inseguretat per part del col•lectiu de taxis, la possibilitat d’instal•lar càmeres dins dels vehicles i la repetida reivindicació en la línia del mal funcionament del sistema 112. Per part de l’administració de l’IMET i AMB se’ns ha explicat que la instal•lació de càmeres és una qüestió molt complicada i que existeixen múltiples traves legals.

En referència al sistema 112, sembla que per lo menys ara ja estem tots d’acord que estar connectats a aquesta central d’emergències és molt positiu per al col•lectiu, tot i que també estem tots d’acord, fins i tot ells mateixos que s’ha de revisar el sistema i fer-lo més eficient i modern.

Per part dels Mossos se’ns ha assegurat que amb les xifres a la mà, la situació no és tan dolenta com era el 2019, tot i reconèixer que la sensació és molt important i els hem explicat que els companys no tenen pas aquesta.

👉La Direcció General de Transports coordinarà una taula de treball per agilitzar les millores pertinents al sistema 112 i una formació pel seu ús.

👉Des del cos de Mossos d’Esquadra es treballaran cursos de seguretat específics pel nostre sector, aquests cursos hem demanat que siguin coordinats per l’IMET.

👉A estat ben rebut la proposició per part del nostre sindicat de sumar un sistema d’avis exterior perquè els vehicles policials puguin detectar fàcilment si un company està en perill mentre circula. Es treballarà quina és la millor fórmula i la seva posada en funcionament.

👉Es crearà també un grup de treball per estudiar la viabilitat de les càmeres.

Desitgem que tot el que s’ha parlat en aquesta reunió es porti a terme, perquè sempre desitgem que les reunions donin els seus fruits, però en el cas de la seguretat, no hi pot haver dilacions, estarem molt atents i pressionarem on calgui perquè així sigui💪💪

#seguimtreballant #seguimlluitant