Resposta satisfactòria a una petició de l'STAC fa més de 2 anys en el nus viari B-10/C-31 a St. Adrià de Besòs
BARCELONA.- Del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, en relació amb el seu correu electrònic del passat 20 de gener referent al funcionament de la C-31 al terme de Sant Adrià de Besòs a la zona d’incorporació dels carrils procedents de la B-10, poc abans del viaducte sobre el Besòs, vull informar-li que tot i que durant bona part del dia no presenta problemes d’embussos, efectivament a les hores punta s’hi produeixen retencions.
Per solucionar la situació existent estem analitzant les propostes que ens han arribat que s’estan acabant d’encaixar i que van en el sentit, apuntat al seu correu, de establir una funcionalitat sensiblement similar a la que existia anteriorment.
Un cop s’arribi a la solució més adient per a l’encaminament del trànsit, es procediran a implementar les obres necessàries, si bé aquestes exigiran una nova pavimentació amb microaglomerat per tal de que el sistema de marques vials no produeixi confusions. Per tant l’actuació haurà de ser programada en funció de les disponibilitats futures adreçades a aquests tipus d’actuacions.
La proposta de l’STAC era la següent:
Hi ha molts embussos. En un encreuament on abans no n’hi havia.
Penso que cal una reordenació d’aquest nus viari que comprèn:
-La sortida de Barcelona per la C-31, en la qual es podria passar de 3 a 4 carrils, un d’ells Taxi-Bus (tal com passa a l’entrada). Es milloraria la sortida de Barcelona, sobretot quan hi ha retencions en B-10 sentit Trinitat, oa la C-31, a l’altura de Badalona.
-Carril directe de sortida cap a la B-10 sentit Trinitat.
-Carril directe des de la sortida 27 de la B-10, sentit Llobregat, cap a la C-31, sentit Nord.
-En el tronc central de la C-31, passar de 3 a 2 carrils.
En resum, tornar a la situació que hi havia abans de la remodelació de carrils i cedeixis el Pas.