L’STAC es reuneix amb la directora de Transports, Mercè Rius

Luis Berbel i Antoni Servos van plantejar quatre reivindicacions: recuperació transport sanitari;  la periodicitat de revisions ITV per part dels vehicles VTC; la revisió dels procediments d’adjudicació de les autoritzacions VTC que va demanar l’empresa ARES CAPITAL i la revisió de les tarifes interurbanes

 

La reunió es va fer en el despatx de la directora.

 

 

 

 

 

 

 

STAC.- El passat dijous els companys Luis Berbel i Antoni Servos van mantenir a la Direcció de Transports de la Generalitat de Catalunya una trobada amb la nova Directora General de Transports Mercè Rius, a la trobada hi era present també l’actual Subdirector en Josep Maria Fortuny. Damunt la taula quatre reivindicacions del Sindicat del Taxi de Catalunya (STAC).

Per una banda la històrica reivindicació envers la sol·licitud de realitzar transport sanitari per part del sector del taxi per aquells pacients que no requereixen assistència mèdica.

Arran de la sentència del passat 16 de juliol del Tribunal Superior de Justícia d’Extremadura 354/2021 comprovem que en aquesta comunitat amb el decret realitzat en el 2020, se situa al taxi com a transport complementari de serveis NO URGENTS. A partir d’aquí considerem que Catalunya ha de posar-se en la mateixa situació, és per aquest motiu que hem sol·licitat la intermediació del departament de transports per sol·licitar una reunió l’abans possible amb el departament de salut per tal que es reconsideri aquesta demanda històrica del STAC tot indicant que ja en l’any 2009 vàrem presentar un estudi que demostrava que això suposaria un estalvi per l’erari públic de més de 19 milions d’euros.

Una altra demanda va ser la situació envers la periodicitat de revisions ITV per part dels vehicles VTC.

El 10 de maig de 2021, vàrem sol·licitar al Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya en esclariment sobre un acord de la “Conferencia Sectorial de Industria y PYME” sobre aquesta qüestió. La resposta no va deixar lloc a dubtes, la periodicitat d’inspecció tècnica s’assimila a la dels vehicles taxi, essent anual fins als cinc anys i semestral a partir dels cinc anys. Des de Transports ens expliquen que aquesta és una tasca d’Industria i que mantenen contactes per tal que es compleixi, continuarem informant.

Vàrem sol·licitar aquest cop ja de forma presencial, la revisió dels procediments d’adjudicació de les autoritzacions VTC que va demanar l’empresa ARES CAPITAL en la finestra 2009-2013, que sumen més de tres-centes. En cas que aquestes estiguin mal tramitades siguin declarades nul·les i es revoquin les autoritzacions, també que el Sindicat del Taxi de Catalunya consti com a personat en aquests procediments. En cas de la no revisió per part de l’administració no ens tocarà altre remei que obrir la via judicial si així o considera el nostre gabinet jurídic i així els hi vàrem fer saber, situació a hores d’ara més que probable. Val a dir que aquest és un procés que vàrem començar a finals del 2019 i que els expedients ja estan en mans del nostre gabinet jurídic, però tot aquest procediment segueix uns tràmits que requereixen temps i discreció.

Per últim, però no menys important es va sol·licitar la revisió de les tarifes interurbanes, donat que portem ja uns exercicis sense cap mena d’augment ni en kilòmetres ni en hores d’espera i considerem que els costos estan pujant d’una forma molt exponencial, ben aviat entenem hi haurà una reunió amb la resta d’associacions i l’administració per tal d’arribar a un acord comú.