L’IMET reclama que el fons d’ajudes de la Generalitat doni resposta al taxi
L’IMET reclama que el fons d’ajudes de la Generalitat doni també resposta a les necessitats del sector del taxi de l’AMB com un dels sectors del transport més colpejat per la COVID-19
IMET/AMB.- La presidenta de l’IMET i regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón, reclama a la Generalitat de Catalunya que el fons econòmic anunciat per donar ajudes directes als sectors afectats pel tancament de bars i restaurants, doni també cobertura al sector del taxi de l’àrea metropolitana de Barcelona.
Alarcón assegura que “el taxi és un dels sectors més colpejats pels efectes de la pandèmia degut a la forta disminució de la mobilitat i de l’activitat econòmica, especialment del turisme, de l’oci nocturn o del transport professional”. Segons la presidenta de l’IMET “aquest impacte s’està donant en el conjunt dels municipis metropolitans i s’ha traduït en un enfonsament de l’ocupació i la demanda de taxis”. “Cal actuar i prendre mesures per protegir aquest servei, per això és imprescindible que se l’inclogui dins de la línia d’ajuts”, ha reblat.
Segons les dades que disposa l’IMET, la reducció dels ingressos del sector és molt elevada com conseqüència de la pandèmia, comprometent la viabilitat econòmica, present i futura, d’un servei públic de transport metropolità.
Un altre efecte en aquesta conjuntura és el grau d’ocupació dels taxis que s’ha reduït de forma considerable, la qual cosa comporta una sobresaturació de la xarxa de parades de taxi i la circulació en buit dels vehicles amb un notable increment de l’impacte ambiental sobre les ciutats metropolitanes.
Es preveu que les noves restriccions a la mobilitat dels propers dies tindran un efecte molt negatiu i aprofundiran els problemes econòmics i socials d’un sector, format per més de 13.000 persones (la major part autònomes), que ja es troba greument afectat.
Tota aquesta situació porta als responsables de l’Institut Metropolità del Taxi a formular aquesta petició a la Generalitat de Catalunya per garantir la supervivència d’un sector que fins ara realitzava més de 60 milions de carreres a l’any i transportava 93 milions de passatgers.