L’Ajuntament de BCN remodelarà la Ronda General Mitre entre els carrers de Balmes i Mandri
BARCELONA. Aj DE BARCELONA.- L’Ajuntament inicia el pròxim 21 d’octubre la reurbanització de la Ronda General Mitre, en el seu tram entre el carrer de Balmes i Mandri, al districte de Sarrià-Sant Gervasi. S’abordarà una superfície de 43.076 m2 amb l’objectiu de convertir aquesta via en un bulevard amb més espai per al vianants i el transport públic de superfície, millorar la seguretat viària, eliminar les barreres arquitectòniques i millorar l’espai públic.
Guanyar espai per als vianants per passar de l’autopista urbana al bulevard
Amb l’actuació es guanyaran 6.600 m2 de superfície per a vianants a la zona, fins arribar a destinar el 58% de la superfície total, uns 25.276 m2. Es reconfigurarà l’espai, s’ampliaran les voreres i s’incrementaran els passos de vianants, dels 9 actuals fins a 15, per millorar la comunicació entre les bandes muntanya i mar i per revertir en una millora de la mobilitat a peu a la zona. En aquesta línia s’instal·laran escales mecàniques al carrer Berlinès, més còmodes i adaptades a persones amb mobilitat reduïda, amb l’objectiu també de facilitar l’accés al parc de Monterols des del carrer d’Hercegovina i per aproximar els jardins a la part sud del barri de Sant Gervasi. També es reurbanitzarà el carrer del Camp, entre la ronda del Mig i Sant Màrius, per donar prioritat al vianant.
Es renovarà el paviment de voreres i calçada, amb paviment sonoreductor, per baixar el nivell sonor amb la col·locació d’aquest nou asfalt. A més, es millorarà la mobilitat transversal de vehicles de la Ronda del Mig, en permetre travessar la ronda des del carrer del Camp i continuar per fer un canvi de direcció pel carrer Sant Màrius cap a Muntaner.
S’elimina el pas soterrat i es millora l’enllumenat, el mobiliari urbà i els serveis
La remodelació d’aquest tram de la Ronda del General Mitre entre Balmes i Mandri comprèn la construcció d’un dipòsit d’aigües freàtiques i espai per a instal·lacions a la cruïlla amb el carrer de Muntaner, restituint així la circulació al nivell de carrer i eliminant el pas soterrat actual. Les obres també preveuen la millora de l’enllumenat públic, seguint els criteris del Pla Director d’Il·luminació de la ciutat, amb prioritat per il·luminar les voreres, amb llum blanca i noves tecnologies.
Es reordenarà el mobiliari urbà, incorporant més bancs i papereres a l’espai de vorera guanyat, i es milloraran els elements urbans com elements elèctrics, embornals, arquetes, senyals de trànsit, parades d’autobús, rètols, etc, a més de la millora de la xarxa de sanejament existent, i la instal·lació de la xarxa d’infraestructures de telecomunicacions (fibra òptica i xarxa wi-fi). Amb aquesta obra, amb un pressupost de 5’8 milions d’euros, es completa al districte de Sarrià-Sant Gervasi la urbanització global de la ronda del Mig, des de la plaça de Lesseps fins a la Via Augusta.
Afectacions de la mobilitat
Les obres comencen el 21 d’octubre, amb les primeres afectacions puntuals de trànsit. En aquesta primera fase es mantindran els 4 carrils de circulació actuals per cada sentit, amb restriccions puntuals, per realitzar els treballs previs que permetran millorar el trànsit quan es talli el tronc central. En aquesta primera fase es reubicaran les parades d’autobús existents, sense afectar el recorregut del transport públic en superfície fins a la finalització de les obres.
En una segona fase, a partir del 4 de novembre i durant 8 mesos, es treballarà a la calçada central per realitzar l’anivellament del carrer i eliminar el pas soterrat. Es tallarà completament el tronc central, restringint la circulació a dos carrils per cada sentit – un total de 4 carrils- , fins al juny de 2014. En les fases posteriors s’anirà reconfigurant la circulació de vehicles, mantenint sempre dos carrils per sentit.
Es recomana evitar el tram en obres i buscar itineraris alternatius
Per optimitzar els desplaçaments a la ciutat, es recomana evitar el tram en obres de la Ronda General Mitre, i buscar itineraris alternatius molt abans d’arribar a la zona d’influència dels treballs.
Així, es recomana als conductors que entrin a la ciutat per la plaça Cerdà i en sentit Besòs que busquin alternatives per la Gran Via de les Corts Catalanes, els carrers de l’Eixample, la Diagonal i la Via Augusta, com a itineraris recomanats per arribar al centre de la ciutat, Gràcia, Horta-Guinardó i Nou Barris.
En sentit Llobregat, es recomana utilitzar el túnel de la Rovira o l’avinguda Vallcarca, per arribar a Sarrià, les Corts, els Túnels de Vallvidrera o la ronda de Dalt, i agafar els carrers de Lepant, Sardenya i l’avinguda príncep d’Astúries per dirigir-se al centre de la ciutat.
Els carrers més petits del barri de Sant Gervasi amb final i inici a la Ronda General Mitre també veuran afectada la circulació, amb la prohibició de girs i del pas transversal.
Una campanya de comunicació per als veïns i per a tota la ciutadania
L’Ajuntament comença aquesta setmana a distribuir prop de 3.000 cartes a veïns i comerciants i a col·locar uns 500 avisos d’escala per informar de l’inici d’obres. A més, durant els dies previs a l’inici d’obres i al tall de trànsit, des d’Hàbitat Urbà s’ha previst dos punts d’informació permanent per als ciutadans i conductors, a la confluència de la Ronda General Mitre amb el carrer Mandri i a la cruïlla amb el carrer Balmes, per informar de les obres, les afectacions i els principals itineraris alternatius recomanats.
Aquests punts informatius –amb cinc informadors- s’habilitaran el dijous 17 d’octubre, prèviament a l’inici de les obres, i els dimecres 30 i dijous 31 d’octubre, abans del tall de trànsit de la calçada central que restringirà a dos carrils per sentit els quatre carrils actuals.