La empresa dels anuncis de la publicitat dinàmica serà sancionada, segons va dir Francesc Narváez al ple de l'Ajuntament de Barcelona
Els locals ignoraven que se’ls anunciava grollerament al taxi
Luz de Gas, Malalts de Festa o el Karma no van contractar els anuncis ni coneixien que se’ls presentava com a espais de sexe fàcil amb joves i abús d’alcohol
Descarten accions legals. Les discoteques que s’anunciaven en una guia digital de 150 taxis amb expressions grolleres de sexe i abús d’alcohol no en sabien res. Ni van contractar cap publicitat ni ningú no els va avisar que se’ls presentava en una guia de nit com a espais de “vici juvenil”, amb “ferum de sexe universitari” i on els clients podien trobar “carn llatina ben magra i sucosa” o “italians de titola fàcil”. Els responsables de la discoteca Malalts de Festa, de Cornellà de Llobregat, que han hagut d’escoltar amb altres locals del polígon Femades queixes dels veïns pel soroll, baralles i consum d’alcohol al carrer exterior, es mostren molestos perquè el seu nom es promogui, precisament, amb aquest llenguatge que fa apologia del descontrol.
Àngel González, gerent de Dreston, la societat que explota la discoteca Karma, de la plaça Reial barcelonina, qualifica de “despropòsit” que hagi passat això sense el seu consentiment ni coneixement. En aquest cas, no veu que serveixi aquella expressió que diu que l’important és que parlin de tu encara que en parlin malament. González defensa que la idea que ells tenen de l’oci no té a veure amb aquesta actitud barroera amb què eren presentats en aquests textos amb apologies de sexe i consum d’alcohol desenfrenats. El Karma s’ha trobat en diverses ocasions que els anunciaven en guies sense ells saber-ho, però amb textos copiats dels que un dia havien sortit a La guia del ocio. En aquest cas, però, ja els estava bé perquè se’ls presentava amb un contingut amb què estaven d’acord. Des de Luz de Gas tampoc es coneixien els fets i s’afirma que, si volguessin promocionar-se, lògicament, no es descriurien en un anunci tal com es feia en aquells. En aquest local es mostren indiferents i no pas enfadats. Cap d’aquestes discoteques no es planteja emprendre accions legals pels fets. Cal recordar que, un cop es va conèixer la denúncia que el grup municipal de CiU de Barcelona havia fet, l’Institut Metropolità del Taxi va ordenar la retirada del contingut dels missatges als taxis i va obrir un expedient informatiu a l’empresa Inventa Digital, autora de la campanya, i als 150 taxistes de Ràdio Taxi 033 que emetien els missatges per mitjà d’unes pantalles digitals en fase de proves.