Els taxis de l'estació del Camp de Tarragona de l'AVE volen una àrea metropolitana

  • * Els taxistes de la Secuita i Perafort van fer vaga per reclamar la creació d’una àrea metropolitana
  • * Denuncien la presència de vehicles no autoritzats a causa de la falta de control
  • * La Generalitat en desacord amb l’actitud dels profesionals
  • Manel Villalante, director general de Transports
    Manel Villalante, director general de Transports
    PERAFORT/SECUITA. AZAHARA PALOMARES. EL PUNT. Els viatgers que ahir al matí van arribar a l’estació del tren d’alta velocitat (TAV) del Camp de Tarragona van haver de buscar una alternativa per tal d’arribar al seu lloc de destinació. Els tretze taxistes amb llicències de la Secuita o Perafort (municipis on està situada la terminal) van fer una aturada fins a la tarda en protesta pel bloqueig a la creació de l’àrea metropolitana del taxi que la Generalitat de Catalunya va anunciar ara fa gairebé quatre anys per resoldre definitivament el conflicte del taxi a l’estació. Els professionals consideren que la solució provisional (la prioritat dels vehicles locals davant dels taxis d’altres municipis amb un permís especial) s’ha allargat excessivament i reclamen una solució “definitiva” i “igualtat de condicions”, tal com va explicar un dels conductors amb llicència de taxi a la Secuita, Gabriel Abajo. Els professionals consideren que les pressions de Tarragona i Reus han frustrat l’acord.
    El col·lectiu, que amenaça de repetir l’aturada cada divendres, es mostra especialment molest amb la presència a l’estació de taxistes sense el permís necessari. Segons l’alcalde de la Secuita, Eudald Roca, fins i tot hi ha vehicles procedents de Lleida, Barcelona i Castelló que s’hi apropen, tot i que la llei del sector ho prohibeix. Roca, que va donar el seu suport als taxistes, va subratllar que una inspecció del consistori havia detectat que el 40% dels taxistes que operaven a l’estació ho feien sense permís. L’Ajuntament ha mantingut diverses reunions amb la Generalitat i espera fer una trobada amb el consistori tarragoní per intentar acordar una àrea amb llibertat de càrrega i unificació de tarifes

    Sense vigilància per falta de recursos

    Un dels esquers per als taxis sense llicència a l’estació és la falta de vigilància. Ni Perafort ni la Secuita tenen prou població per tenir policia local, fet que provoca que cap cos policial controli qui carrega viatgers a la terminal. L’Ajuntament de la Secuita estaria disposat a fer l’esforç econòmic de contractar un vigilant sempre que la Generalitat doni per acabats els permisos per a taxistes de fora del municipi i Perafort.

    La Generalitat renya els taxistes

    El director general de Transport Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante, ha remarcat que el fet que “el Camp de Tarragona no tingui un servei de taxi integrat perjudica l’usuari i el taxista”. Ha volgut respondre així als serveis mínims que estan fent els taxistes de l’estació del TAV del Camp aquests darrers divendres com a protesta per la competència deslleial d’altres taxistes que, segons diuen, els prenen clientela. Villalante assegura que no es tracta en cap cas d’un conflicte generalitzat i que els casos d’incompliment són “anecdòtics”. Aquesta línia de treball, emmirallant-se en el model de l’àrea metropolitana de Barcelona, ja es va posar sobre la taula, però no va progressar per resistències del mateix sector, retreu Villalante, que ha mostrat la voluntat de dialogar, però reiterant que “amb l’actual marc no es pot arreglar” i que la solució és un plantejament més “ambiciós”. Segons ell, el servei de taxi integrat –en què els taxis ja no quedarien limitats al seu àmbit municipal i tots serien “iguals”–, però, s’hauria d’implantar de manera esglaonada. De fet, a l’estació del Camp no només hi poden operar els 13 taxistes de la Secuita i Perafort, ja que uns cinquanta taxis de municipis pròxims també van aconseguir-hi autorització.
    [