El Parlament debatrà la validació del Decret de Mesures urgents antiespeculatives de les autoritzacions VTC’s
BARCELONA.– El Ple del Parlament debatrà demà la validació del Decret llei 5/2017, de l’1 d’agost, de mesures urgents per a l’ordenació dels serveis de transport de viatgers en vehicles fins a nou places.
El 31 de juliol el Govern va anunciar en un Ple del Consell del Taxi extraordinari, celebrat a la seu de la conselleria de Transports de la Generalitat de Catalunya, l’aprovació de aquest Decret.
Hi eren presents per part de l’administració, el Conseller de Territori i Sostenibilitat Josep Rull, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat Ricard Font, el director de transports de la Generalitat Pere Padrosa i el subdirector Josep Mª Fortuny.
Se’ns va informar de la intenció de tramitar el dia següent, dia 01/08/2017, el decret per aprovar-lo per part del Govern de la Generalitat. El Decret Llei porta per títol: “Mesures urgents per l’ordenació dels serveis de viatgers en vehicles de fins a nou places
Els punts principals d’aquest decret són:
- La prohibició de transmetre les llicències d’VTC de nova creació fins passats dos anys de la seva posada entrada en funcionament (intentant d’aquesta forma eliminar l’especulació).
- Creació de registre electrònic per a la inscripció obligatòria de serveis contractats prèviament en vehicles VTC i VT (pàgina web de control).
- Obligatorietat del distintiu VTC autonòmic (fins ara era voluntari).
Sanció molt greu (4000 euros) a les empreses de vehicles de lloguer amb conductor d’altres comunitats autònomes que superin el límit d’activitat fora d’ella (20%). En aquest sentit se’ns ha explicat que aquest 20% cada tres mesos correspondria a 17 dies.
Més tard ens han donat dades de les inspeccions realitzades durant l’any 2017, un total de 625 a vehicles i 25 a empreses. S’han posat un total de 458 sancions entre VTC’s i VT’s.
S’ha emplaçat al col·lectiu a treballar conjuntament a partir del mes de setembre amb la Generalitat per tal d’adaptar la Llei del Taxi 19/2003, de 4 de juliol, a la realitat actual.
Des de l’STAC s’ha manifestat la necessitat d’esclarir encara més els àmbits d’actuació entre VTC i Taxis, ja que en l’actualitat no existeix i la proporcionalitat que hi hauria d’haver entre els dos sectors i cada vegada és menor perjudicant clarament el nostre sector.