Primer pas per dotar Barcelona d’una regulació pels vehicles de mobilitat personal i cicles de més de dues rodes

  • patinesLa Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat aprova inicialment una classificació i regulació pionera sobre aquest tipus de vehicles.
  • L’objectiu és disposar d’una ordenació que resolgui els problemes de convivència a l’espai públic i fomenti alhora una mobilitat sostenible i segura.
  • La regulació determina per quins espais poden circular els patinets elèctrics, les rodes elèctriques o els segways, entre altres, i estableix si han de tenir assegurança, s’ha de portar casc o amb quina edat mínima es poden conduir

    La Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat ha aprovat avui inicialment la modificació de l’Ordenança de Circulació de Vianants i Vehicles en els apartats referents als vehicles de mobilitat personal a motor (VMP) i els cicles de més de dues rodes. La modificació s’ha aprovat amb els vots a favor del Govern municipal (BComú i PSC), Cs, ERC, i CUP-Capgirem i les abstencions de CiU i PP.

    L’Ajuntament de Barcelona aposta per implantar un model de mobilitat sostenible a la ciutat en
    el qual es prioritzin els desplaçaments a peu, en bicicleta i en transport públic. No obstant això, aquests darrers anys, la innovació i la tecnologia actuals han fet que hagin proliferat nous mitjans de transport com són els VMP que circulen per diverses ciutat del món, i entre les quals hi ha Barcelona. Es tracta de vehicles que faciliten un altre tipus de mobilitat i que, necessàriament, han de conviure amb els mitjans tradicionals.

    La ràpida proliferació i la tendència creixent a la ciutat d’aquests nous ginys, conjuntament amb la feble situació legal pel que fa a la seva regulació, provoquen certes incidències i disfuncions en la mobilitat: vianants i ciclistes comparteixen el seu espai amb vehicles amb característiques molt diferents i, d’altra banda, els usuaris dels nous mitjans de desplaçament tenen un buit normatiu pel que fa a la regulació de les seves condicions de circulació.

    Davant d’aquesta situació, el Govern municipal s’ha marcat com a objectiu dotar la ciutat amb
    una ordenació d’aquests nous elements per resoldre els problemes de convivència a l’espai públic i fomentar una mobilitat sostenible i segura. La classificació i regulació d’aquest tipus de vehicles és pionera, i combina complexitat i innovació atès que és una experiència de la qual no hi ha precedents. Durant aquest any, l’ordenació d’aquests vehicles s’ha treballat en el marc del Pacte per la Mobilitat i juntament amb els grups municipals per tal de comptar amb el màxim consens polític a l’hora de fer realitat i aplicar la nova normativa. Avui es fa el primer pas, amb l’aprovació inicial de la modificació de l’Ordenança de Circulació de Vianants i Vehicles, a la qual seguirà un període de 30 dies d’exposició pública que haurà de culminar amb l’aprovació definitiva al Plenari municipal.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *