LLEI DE TRANSPORT DE VIATGERS EN VEHICLES DE MENYS DE NOU PLACES
Barcelona 14.08.2025
En relació amb les convocatòries del Departament de Territori i la Direcció General de Transports i Mobilitat per als dies dimarts 16 de setembre de 2025 (Ple del Consell del Taxi) i dijous 18 de setembre de 2025 (reunió informativa), ambdues relatives a l’avantprojecte de Llei del transport de persones en vehicles de fins a 9 places, que substituirà l’actual Llei del Taxi de 2003 i el Decret llei 9/2022, manifestem:
- La nostra màxima preocupació per la manca de transparència i informació amb què l’Administració ha impulsat aquest avantprojecte, sense un diàleg previ i real amb els representants legals del sector.
- Davant aquesta manca d’informació, no hi ha res que ens faci pensar que aquesta llei posarà ordre a la greu situació actual de competència deslleial que patim.
- La defensa ferma del valor de les llicències de taxi, evitant qualsevol mesura que, de manera directa o indirecta, pugui devaluar-les. Aquest valor és patrimoni imprescindible per a la jubilació de milers de companys i companyes.
- La denúncia de l’increment constant de VTC prestant serveis de taxi de manera il·legal pels carrers de Barcelona i altres ciutats de Catalunya, tant de dia com de nit.
Participarem activament en les reunions del 16 i el 18 de setembre per exigir garanties clares en defensa del servei públic del taxi i del futur del sector.
#SeguimTreballant #SeguimLluitant
