“La notable pèrdua de velocitat comercial està afectant la rendibilitat del taxi”, David Cabello
David Cabello (Barcelona,1966)
Taxista entre 1987-1992, actualment des de 2022
Afiliat a l’STAC des de 2022
Membre de la Unió de Barcelona de l’STAC
B-650 de TaxiEcològic
- David, tu tens molta experiència en via pública, explica’ns…
Soc taxista des de fa tres anys, però també vaig estar exercint durant cinc anys, a finals dels
80 principis dels 90. La resta de la meva vida laboral ha estat lligada al transport i a la
logística de distribució, per la qual cosa la meva experiència en la via pública és bastant
àmplia, sí.
- La mobilitat ha empitjorat de manera notable en els últims anys. Qui té la culpa?
Ha estat per la mala gestió sobre la ciutat que ha realitzat la nostra antiga alcaldessa Ada
Colau i el seu equip, i que continua per la mateixa línia, el nostre actual alcalde el
Sr. Collboni. Aquesta ja no és la Barcelona del 92 que va sorprendre a tothom, ara és una
ciutat caòtica i sense ordre. Això ens ha portat a una notable pèrdua de velocitat comercial
que afecta la rendibilitat de la nostra activitat. La prova inqüestionable és que les tarifes
han pujat més del 10% des de 2017 i, en canvi, la facturació mitjana per hora continua sent
la mateixa.
- Quines propostes tens per a millorar la mobilitat a l’AMB?
Citaré les que considero més importants: posar ordre entre els actors de la via pública, més
presència de Guàrdia Urbana, recuperar els “xamfrans” per a la càrrega i descàrrega,
eliminar o modificar els carrils bici problemàtics, sincronitzar via IA els semàfors per a
optimitzar el flux de trànsit, una millor gestió de les obres, revisió de límits de velocitat i
obstacles, recuperar horaris nocturns per a la neteja i organitzar bé la circulació d’autocars.
Aquesta ja no és la Barcelona del 92 que va sorprendre a tothom, ara és una ciutat caòtica i sense ordre
- Què opines del paper que juga el taxi en el sistema de transport públic integrat?
El taxi és un dels eixos del transport públic de l’AMB. Ens hem anat adaptant a la
modernitat, per a donar un millor servei, més segur, més ecològic. Com a transport públic,
igual que als autobusos, se’ns ha de facilitar al màxim la nostra circulació i els girs en la
majoria de les vies principals.
- Com valores les polítiques de pacificació del trànsit i zones de baixes emissions?, Estan
beneficiant o perjudicant el taxi?
Es pot pacificar determinats carrers, però el que no es pot fer és pacificar carrers de l’eix
principal de l’Eixample, ja que això trenca l’equilibri de flux de la circulació. Aquestes
pacificacions realitzades sense cap criteri coherent, ens perjudica notablement en la nostra
activitat, perquè es genera més trànsit, i per tant una pèrdua de velocitat comercial que
afecta la rendibilitat de la nostra activitat.
- Fins a quin punt ajuden els carrils Bus-taxi?
Clar que ens ajuden i apostem per crear de nous, però cada vegada més, ens trobem amb
els carrils ocupats per bicicletes, patinets, furgonetes descarregant, motos, cotxes
particulars, VTC. Aquesta situació s’hauria de corregir sancionant als infractors.