CiU abordarà el carril bus-moto sense cap «dogmatisme previ»

Motos por el carril
* Debat en la comissió de Seguretat i Mobilitat
* Freixedes censura que alguns es prenguin els informes contraris com a «categòrics»
* El PP acusa el Govern municipal de muntar una festa «només amb el RACC»
BARCELONA. CARLOS MÁRQUEZ DANIEL.- Matí de metàfores ludicofestives ahir a la comissió de Seguretat i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona. Al damunt de la taula, entre molts altres assumptes, la proposta del PP de modificar l’ordenança de circulació perquè les motos comparteixin espai amb autobusos i taxis. A sota de la taula, els tres informes, més el presentat fa dos dies pel RACC, que recomanen que s’oblidi el tema pel previsible augment del nombre d’accidents. Els conservadors, que posaven a prova la credibilitat política de CiU -el canvi normatiu forma part del seu programa electoral-, van quedar aïllats en la votació i van acusar el Govern de muntar una festa «en què només s’havia convidat el RACC», en referència a les vegades que l’alcalde ha expressat la seva total submissió al veredicte de l’automòbil club respecte a la viabilitat de la mesura. El regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, va puntualitzar que tothom «pot portar la seva pròpia música» a la festa, encara que, va dir, és innegable que el RACC «ha arribat el primer». Ara tot queda en mans de la taula de treball que es reunirà el 29 de novembre vinent i que té com a premissa, segons el mateix regidor, decidir «sense dogmatisme previ».
Amb aquest panorama, Barcelona deixa en suspens la circulació de les motos pel carril bus-taxi fins que no hagi parlat l’últim dels implicats. Com molt bé va dir el responsable de Mobilitat, «no tot ha de ser negre o blanc, també hi ha una gamma de grisos i s’ha de deixar treballar la comissió». «¿Però quina serà la seva postura quan s’asseguin en aquesta taula? Al cap i a la fi, són vostès els que han de prendre les decisions perquè per a això són el govern», va inquirir Joaquim Mestre (ICV-EUiA) amb aquesta fina picardia tan pròpia de l’oposició. No va obtenir una resposta gaire clara, però sí una indirecta per a qui volgués prendre-se-la al vol: «Alguns han volgut prendre’s els informes com a categòrics, i en el fons no ho són».

SOLUCIÓ INTERMÈDIA

El regidor David Escudé va fer un pas enrere en nom del PSC a l’assegurar que l’equip de Trias «s’està quedant sense arguments per aprovar una cosa que, segons tots els estudis, no sembla que sigui una opció viable». ¿Però com es pot resoldre quelcom que en campanya semblava bufar i fer ampolles? ¿Com es pot acontentar tothom amb una cosa que genera posicions tan oposades? Una solució podria ser escollir alguns carrils bus-taxi, els més amples, i permetre-hi l’accés a les motos. D’aquesta manera, sempre se’n pot culpar el disseny de la ciutat, amb vials massa estrets que, com queda demostrat als informes, serien un perill per als motoristes