Ricard Gomà, candidat de ICV-EUiA a l'Ajuntament de Barcelona proposa suprimir els cotxes oficials i fer els desplaçaments en trasnport públic i taxis

Ricard Gomà

  • Només un cotxe: per a l’alcalde

  • Gomà promet adequar les tarifes dels equipaments als ingressos familiars

  • Tem que el tàndem Portabella-Laporta acabi pactant amb Trias
  • BARCELONA. EUROPA PRESS.- El candidat d’ICV-EUiA a l’Ajuntament de Barcelona, Ricard Gomà, ha proposat, davant de la crisi, suprimir els cotxes oficials: “No hi ha transport públic a gairebé tots els barris de la ciutat? No hi ha taxi? Per què un ajuntament ha de tenir una flota de cotxes oficials més enllà del que pugui donar servei a l’alcalde?”
    A aquesta mesura se sumaria “la màxima austeritat en la inversió sobre projectes que no estiguin connectats amb la vida quotidiana dels barcelonins”, per prescindir, en el mandat 2011-15 que ve, de projectes com el Zoo marí i grans reformes al castell de Montjuïc.
    Aixi mateix, ha promès adequar el 2013 les tarifes dels equipaments municipals als ingressos de cada família, sense que això suposi pagar el que ja és gratis, com els serveis socials.
    En una entrevista d’Europa Press, ha defensat un accés equitatiu i inclusiu per a tots, amb una “política de tarifació social” que no es limita al període de crisi i que se suma a la proposta que ja va llançar per als bitllets de transport públic.
    Proposa establir entre tres i cinc franges per fixar-ne el preu segons els ingressos: “Si una família té pocs recursos, que hi hagi un preu d’accés que en cap cas en signifiqui una barrera, i si té rendes molt altes, que assumeixi el 90% del cost”.
    Aquest any es podrien determinar els serveis que poden acollir-se –per exemple, equipaments culturals, centres cívics i gimnasos–, i el que ve definir la mesura de manera “molt participativa” per incloure-la en les ordenances fiscals que s’aprovaran a final del 2012, per entrar en vigor el 2013.
    “Hem de ser exigents amb les rendes més altes”, ha subratllat Gomà, i ha assegurat que no suposaria més càrrega burocràtica i que és factible jurídicament, ja que poden arribar a un conveni amb l’administració tributària per obtenir dades fiscals.
    Ha ressaltat que per a les eleccions hi ha dos models: “Un de retallar serveis però reproduir privilegis, que clarament expressa CiU a la Generalitat, i un altre d’ampliar serveis i, per fer-ho, incrementar la borsa pública”.
    El també segon tinent d’alcalde vol, a més, “abanderar” les polítiques socials amb una renda mínima garantida que unifiqui les prestacions econòmiques socials –com la renda mínima d’inserció– perquè ningú cobri per sota del llindar de pobresa.
    La proposta, que ja va fer ICV-EUiA a les eleccions catalanes, seria una contribució municipal per aconseguir la pobresa zero tot i que la principal palanca per aconseguir-la és l’Estat, i caldria pactar amb la Generalitat perquè l’aplicaria el Consorci de Serveis Socials que comparteixen consistori i Govern.
    Després de les municipals Gomà vol recuperar un tripartit d’esquerres, tot i que no continuista i que sigui social i ecològic, i tem que el tàndem Jordi Portabella (ERC)-Joan Laporta (DC) de la coalició independentista Unitat per Barcelona acabi pactant amb el candidat de CiU, Xavier Trias, al qual les enquestes donen la victòria.
    “M’agradaria pensar que a Unitat per Barcelona els elements progressistes són predominants, però tinc dubtes, i només he escoltat a Laporta dir que treballarà perquè Trias en sigui alcalde, i és evident que mai serem en una operació per fer-lo alcalde”, ha advertit.
    Malgrat que, segons ell, mai s’ha plantejat trencar amb Hereu com a soci de govern, ha criticat que els seus pactes puntuals amb CiU i PP han transgredit els valors del programa de govern, i ha advertit que Trias abona “la lògica de les retallades socials” a Barcelona, de manera que tampoc n’espera un govern sociovergent.
    També, reclama “abandonar la lògica de la requalificació” del Miniestadi, que l’Ajuntament lideri, en comptes de negociar a partir d’un pla del FC Barcelona, i insisteix a connectar el tramvia per la Diagonal, sobre el qual veu amb perplexitat els canvis de posició de Trias.

    Deixa un comentari

    L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *