Pioners del taxi elèctric

http://www.elpunt.cat
Miguel, Casanovas i Aragón amb el taxi elèctric en l’EXPOelèctric Fórmula-e a l’octubre a Barcelona Foto: NISSAN.

* Diuen que aquest cotxe és més econòmic

* El vehicle es carrega com un mòbil, endollant-lo a l’electricitat

BARCELONA.- “Una illa de silenci”. Així defineix Guillermo Aragón el taxi elèctric de Nissan, que des del setembre condueix per Barcelona. Aquesta ciutat s’ha convertit en la sala d’assaig, ja que és el primer lloc del món on la companyia japonesa ha implementat una petita flota de taxis elèctrics. Aragón, Carles Casanovas i Antonio Miguel van ser els tres primers taxistes que van emprendre aquesta aventura, però ara ja n’hi ha cinc que condueixen la versió elèctrica de la furgoneta NV200, que es fabrica a Barcelona.

A part dels beneficis evidents que comporta per al medi ambient, ja que l’e-NV200 no emet cap gas contaminant a l’atmosfera, els taxistes que l’ utilitzen van destacar-ne els avantatges econòmics. “El consum mitjà de gasolina amb els altres taxis és d’entre 550 i 600 euros al mes, mentre que amb l’elèctric em gasto entre 30 i 40 euros mensuals més en la factura de la llum”, va explicar Casanovas. També va explicar que, com que és un motor fred, el manteniment és mínim, ja que no requereix ni olis ni filtres.

D’altra banda, Aragón va exposar que la furgoneta no fa gens de soroll i, si apuges el vidre de les finestres, no sents la remor dels altres vehicles que van pel carrer. Miguel també comparteix aquesta opinió. Assegura que és un vehicle molt silenciós i molt còmode de conduir. Per això, des que va començar a utilitzar-lo a l’octubre, diu que té “menys estrès a la feina”.

El vehicle funciona amb una bateria que es carrega com si fos un mòbil. A la nit, els taxistes endollen el cotxe al corrent elèctric, mentre que durant el dia tenen diversos punts de recàrrega ràpida dins de Barcelona, on, en vint minuts, poden emplenar el 80% de la bateria.

“Cap a la meitat de l’any que ve, n’hem de tenir també a tota l’àrea metropolitana, fent una campana, des de Castelldefels fins a Badalona, passant per Sant Cugat, Barberà i Ripollet”, va emfatitzar Aragón.

 

Menys autonomia

Precisament, un dels inconvenients que van apuntar els taxistes és que aquests cotxes no tenen la mateixa autonomia que els convencionals, ja que amb aquestes bateries poden conduir 170 quilòmetres i, per tant, es fa difícil acceptar carreres fora de la ciutat, perquè de moment no hi ha prou infraestructures per fer-ho. Casanovas creu que això es pot arreglar si les bateries duren cent quilòmetres més i hi ha punts de càrrega en llocs estratègics com l’aeroport. “És qüestió de temps, el cotxe elèctric és el vehicle del futur.” Per això, se sent content de participar en aquesta experiència pionera, perquè així pot posar el seu “granet de sorra per ajudar en el desenvolupament dels punts de càrrega i en les infraestructures”, va ressaltar.

Aragón va argumentar que l’autonomia tampoc és un problema greu, ja que es veu compensat per l’estalvi que suposa aquest vehicle. “Pel que fa a la bateria i a la manca de quilòmetres, no s’ha de pensar gaire en si perdo un viatge, perquè l’economia que tens amb aquest vehicle et permet perdre un o dos viatges”, va destacar.

Els tres taxistes no ho van dubtar i van assegurar que recomanarien als seus companys aquest vehicle. “Els diria [als taxistes] que es decideixin i que no tinguin por de deixar el gasoil”, va sentenciar Miguel.