Entra en servei el vial entre la B-250 i el polígon Pratenc, al Prat de Llobregat
Mercaderies. Aquesta obra millora les connexions i la fluïdesa del trànsit en aquest entorn industrial i logístic al delta del Llobregat.
Ajuntament de Barcelona. Mobilitat.- El Departament de Territori i Sostenibilitat posarà en servei, demà al matí, el nou vial que connecta la carretera B-250 (costat Aeroport) i el polígon Pratenc, amb un nou viaducte sobre la nova llera del riu Llobregat, al terme municipal del Prat de Llobregat. Aquesta obra, que millora les connexions i la fluïdesa del trànsit en aquest entorn industrial i logístic, ha consistit en la construcció d’una una via d’un quilòmetre de longitud i quatre carrils de circulació. El pont, la part més emblemàtica de l’obra, té una longitud de 304 metres i una amplada de prop de 30 metres.
El nou vial permet la connexió des de la rotonda el·líptica on conflueix la B-250, fins al carrer 100 del polígon Pratenc. Aquest nou itinerari substituirà l’accés al polígon Pratenc pel carrer F des de la Zona Franca, que quedarà anul·lat.
El vial està format per dos calçades amb dos carrils de 3,5 metres cadascuna separades per una mitjana d’1 metre. A més, a cada costat s’han format unes voreres de 3 metres, que permeten la circulació tant de bicicletes com vianants. El traçat es pot dividir en tres trams:
- Tram de 350 metres de longitud, en direcció sud-est (sensiblement paral·lel a la nova llera del Llobregat) des la rotonda on conflueix la B-250 fins a una rotonda de nova construcció, abans del nou pont projectat sobre el Llobregat. El nou giratori tindrà un diàmetre exterior de 80 metres.
- Tram de 500 metres. A continuació de la rotonda anterior, el vial creua d’oest a est el riu Llobregat mitjançant un viaducte de 304 metres de longitud. Aquest segon tram culmina en una segona rotonda de nova construcció, també de 80 metres de diàmetre.
- Tram de 200 metres de longitud entre la rotonda anterior i el carrer 100 del polígon Pratenc.
Nou viaducte sobre el Llobregat
En aquesta actuació, cal remarcar el viaducte sobre la nova llera del riu Llobregat, amb un disseny estètic i estructural singular. És una estructura de tipus doble arc superior atirantat pel tauler, que es recolza sobre dos trípodes invertits, formats cadascun per dues piles dobles inclinades longitudinalment i transversalment i una pila simple inclinada longitudinalment.