L'IMET permetrà posar publicitat a l'exterior dels taxis de Barcelona

L’administració retarda, de moment, l’aplicació de noves mesures per ajustar l’oferta de vehicles a la caiguda de la demanda
BADALONA. ACN.- Segons explica l’IMET en una nota de premsa, el Consell d’Administració ha informat a la Comissió Tècnica del Taxi, en representació del sector, les gestions engegades per incorporar un nou sistema de publicitat a l’exterior del taxi. Aquesta és una petició reiteradament demanada pel sector i que ja es duu a terme en altres transports metropolitans, com els autobusos, i també en el servei de taxis d’altres ciutats espanyoles, com Madrid.
Malgrat que les condicions concretes d’aquest nou sistema de publicitat encara no estan oficialment tancades, la idea seria incloure la publicitat únicament a les portes davanteres dels vehicles en una mida que podria ser de com a mínim 60 per 40 centímetres, segons han explicat a l’ACN des del Sindicat del Taxi de Catalunya (STAC), present en la reunió. La previsió, afegeixen, és que els taxis comencin a circular amb la nova publicitat abans de l’estiu.
En la trobada d’aquest dimarts, l’administració metropolitana també ha comunicat al sector que, com aquest els havia demanat, iniciarà les campanyes d’inspecció documental de les llicències d’autònoms explotades a doble torn per confirmar que no hi ha irregularitats. També s’ha informat de l’aprovació del nou calendari laboral sobre el decans setmanal que, entre d’altres, regularà que els dies festius d’entresetmana s’obligui a descansar a la meitat de les llicències per tal de reduir, també a la meitat, la flota que aquell dia treballi.

Regulació d’horaris ajornada

Segons els sindicats, la reunió no ha servit en canvi per avançar en “el tema estrella” que està esperant el sector com és l’aplicació de noves mesures de regulació d’horaris per tal d’ajustar l’actual oferta de taxis a la caiguda de la demanda. Des de l’IMET ja es va intentar amb la posada en marxa, a primers de gener, d’un nou sistema de torns que no va funcionar i que es va decidir retirar només una setmana després d’instaurar-se.
“No estan disposats a tocar res, almenys de moment”, ha explicat a l’ACN José María Sánchez del STAC. El que sí que ha fet l’IMET però, ha estat recollir una nova proposta plantejada “amb el consens de tres quartes parts” de les entitats i associacions representants del sector. Creuen que una bona mesura per treure vehicles del carrer seria ampliar en deu les hores de descans obligatori dels conductors entre setmana.
L’horari actual del taxi obliga als conductors a descansar dos dies, un en dissabte o diumenge, i l’altre entre dilluns i divendres. Amb la nova mesura, el descans entresetmana passaria de 24 a 34 hores, ampliant-se el torn festiu de sis del matí fins a les quatre de la tarda del dia següent. Des del STAC es destaca que la fórmula ja ha estat provada en altres ciutats com València i funciona molt bé.