Poques parades per a tants taxis

* Amb la crisi i la baixada de clients, circulen menys i es concentren en soble fila
* Hi ha uns 8.000 vehicles per a 1.700 places

BARCELONA. M. LÓPEZ.- Parades amb taxis aparcats en doble fila i, fins i tot, de vegades, en triple. Aquesta és una instantània cada cop més freqüent en alguns emplaçaments de Barcelona. I és que la baixada de clientela a causa de la crisi, sumada a l’elevat preu de la benzina, ha fet incrementar el temps d’espera dels taxistes a les parades, que no tenen capacitat per acollir tants vehicles, com ha constatat 20 minutos i han corroborat sindicats del sector.
Així, a Barcelona i la seva àrea metropolitana –on hi ha dispensades unes 10.600 llicències de taxi– poden circular en una jornada laborable uns 8.000 vehicles, alguns menys els festius. I hi ha un total de 258 parades, 183 de les quals estan situades a la capital catalana, segons xifres facilitades per l’Institut Metropolità del Taxi (IMET)
“En total, a les parades deu haver-hi places per a 1.700 cotxes”, lamentava aquest dilluns José María Sánchez, secretari general del Sindicat del Taxi de Catalunya (STAC), qui assegurava que alguns companys seus havien estat multats per la Urbana per estacionar en doble filera a les parades.

Menys lloc als xamfrans

A més a més, Sánchez va afegir que l’espai a les parades dels xamfrans, “sobrecarregades també”, segons ell, s’ha reduït almenys en dues places per posar-hi aparcaments per a les motos. “Al final haurem de repintar-les per reivindicar-les”, va dir.
En la mateixa línia es va mostrar el portaveu de la Unió de Taxistes Autònoms (UTAM), Raúl Aldehuela, que creu que la Guàrdia Urbana actua de vegades amb “massa duresa”. “S’han de complir les lleis, i si entorpim la circulació veig correcte que facin el que hagin de fer, però si no molestem a ningú, ens haurien de deixar estar-hi. De vegades, hem de parar perquè fan mal les cames d’estar rodant”, va puntualitzar.
D’altra banda, fonts de l’IMET han assegurat que han endegat una comissió, en la qual participa l’Ajuntament de Barcelona per “analitzar les necessitats i possibilitats d’instal·lació de noves parades de taxi, si cal”. També, que estan atents a qualsevol “petició de noves parades que facin els municipis” metropolitans. Amb tot, les mateixes fonts van desvincular la possible manca d’espai a les parades amb la consulta vinculant realitzada en el sector del taxi fa un parell de setmanes en la qual es va determinar establir torns de treball rotatius