Manresa, Santpedor, Sant Fruitós i Sant Joan s'uneixen en un servei conjunt de taxi

  • Els 54 taxistes que sumen els 4 municipis podran actuar en tot l’àmbit, i l’usuari no haurà d’esperar que n’hi hagi un de lliure del lloc on es troba, com fins ara.
Per l´esquerra, els alcaldes Junyent, Ariso, Codina i Batanés, en la reunió d´ahir a Manresa
Per l´esquerra, els alcaldes Junyent, Ariso, Codina i Batanés, en la reunió d’ahir a Manresa

Bages. Regió 7.- Els taxistes amb llicència a Manresa, Santpedor, Sant Fruitós i Sant Joan també podran prestar el servei a partir d’ara a qualsevol d’aquestes altres poblacions sense que això impliqui saltar-se la llei. Ho permet un conveni de cooperació intermunicipal que van signar ahir els alcaldes de Manresa, Valentí Junyent; Santpedor, Xavier Codina; Sant Fruitós de Bages, Joan Carles Batanés, i Sant Joan de Vilatorrada, Gil Ariso. 

L’acord té vigència per un any prorrogable, i deixa la porta oberta a la incorporació d’altres municipis més endavant, amb la idea “d’anar regularitzant diversos àmbits” pel que fa a l’elevada mobilitat que hi ha a l’entorn de Manresa, segons va assenyalar el seu alcalde, Valentí Junyent. Ara, entre les quatre poblacions sumaran 54 llicències de taxi (Manresa en té 45 i les altres tres en tenen tres cadascuna), i si bé normalment treballaran en el seu propi terme, ara podran prestar el servei en l’àmbit de tots quatre quan no el puguin fer els titulars dels propis municipis perquè estan ocupats, i amb un sistema igualitari de tarifes. Això vol dir que els usuaris no hauran d’esperar que hi hagi disponible un taxi lliure de la població on es troba com fins ara, tal com va destacar la regidora de Mobilitat de Manresa, Olga Sánchez, també present en l’acte d’ahir.
“Tots hi guanyem”, va destacar Batanés, i va posar d’exemple la possibilitat que ara tindrà un taxista de Sant Fruitós d’anar a recollir un client a l’estació de tren de Manresa “sempre que la destinació sigui Sant Fruitós i que l’usuari no s’hagi trobat el taxi a la parada sinó que l’hagi avisat prèviament”. Fins ara, aquest servei només l’hauria pogut fer legalment un taxista de Manresa perquè l’estació de tren és en aquest municipi, per bé que aquesta normativa se saltava sovint. De fet, “el que ens permet el conveni és fer legal una pràctica que en realitat ja s’estava duent a terme”, va subratllar l’alcalde de Sant Joan, Gil Ariso”.
A banda de les qüestions legals, Valentí Junyent també va destacar per la seva banda la incongruència que comportava en determinades situacions la manca d’aquesta cooperació intermunicipal. Es va referir al cas de la discoteca Menfis de Sant Fruitós com un dels més peculiars, tenint en compte que, per llei, fins ara només podien prestar el servei de recollida per portar clients cap a altres municipis els tres taxistes amb llicència de Sant Fruitós. Més enllà del dia a dia, Junyent va posar de relleu els beneficis que aquest conveni també pot tenir en esdeveniments com fires.

Santpedor ja té experiència
Fa uns mesos que aquesta cooperació ja es donava entre els taxistes de Manresa i Santpedor, i també s’havia fet una prova pilot durant la Mediterrània. L’alcalde de Santpedor, Xavier Codina, va subratllar ahir la importància d’aquest servei, “sobretot per als usuaris, que tindran molts més taxis a la seva disposició”.
La signatura d’ahir també va tenir la presència del subdirector general d’Ordenació i Inspecció de la Generalitat, Josep Maria For-tuny, que al seu torn va posar en relleu les virtuts d’aquest conveni també per als professionals del taxi. “El taxi ha d’evolucionar i saltar el límit purament municipal perquè els desplaçaments sovint són intermunicipals, i això és beneficiós també per als taxistes”, va dir. Entén que convenis com aquest “compleixen una funció social important en àmbits no estrictament metropolitans”, alhora que “dóna més marge comercial i d’intervenció als taxistes”.