El Racc demana canvis a la Gran Via de Barcelona entre Balmes i plaça Espanya

RACCBARCELONA. EUROPA PRESS.- El Reial Automòbil Club de Catalunya (Racc) ha presentat aquest dijous un estudi que insta l’Ajuntament de Barcelona a introduir canvis en la circulació de la Gran Via de les Corts Catalanes entre plaça Espanya i el carrer Balmes per reduir la durada del trajecte per part dels vehicles privats, després de les modificacions que es van fer en aquest carrer amb la posada en marxa de les noves línies d’autobús ràpid.
En roda de premsa, el director de la Fundació Racc, Miquel Nadal, i el responsable tècnic d’aquesta fundació, Lluís Puerto, han explicat que amb aquesta reforma, el tronc central de la Gran Via entre plaça Espanya i Balmes ha passat de tenir un carril per a autobús i taxi a dos, i els carrils per a vehicles privats han passat de quatre a tres.
També s’han prohibit dos girs a l’esquerra als carrers Calàbria i Casanova, el que dificulta l’accés a diversos aparcaments privats situats a la vorera muntanya, i en conseqüència, aquests negocis han vist que es reduïa el nombre d’usuaris.
Una altra de les reformes que s’han fet és a la calçada lateral del costat mar, que ha passat a tenir dos carrils de circulació i no un, ja que s’ha eliminat el que es destinava a càrrega i descàrrega i aparcament.
L’estudi del Racc proposa que just després de sortir del túnel de plaça Espanya, els vehicles privats puguin accedir al lateral mar per aprofitar millor la seva capacitat, ja que aprecia que a dia d’avui està infrautilitzat.
Per aquesta raó, reclama la construcció d’un accés que faci possible desplaçar-se del tronc central als carrils laterals entre els carrers Llançà Alt Empordà) i Vilamarí –just a la sortida del túnel de plaça Espanya–, desplaçar el carril bici que allà s’ubica i destinar més àrees de càrrega i descàrrega als carrers perpendiculars a la Gran Via.

Carrils “saturats”

Segons els càlculs del Racc, els tres carrils del tronc central de la Gran Via destinats a la circulació de vehicles privats estan “saturats”: mentre que un autobús triga una mitjana de 7 minuts i 40 segons a fer el trajecte plaça Espanya-carrer Balmes, un taxi necessita 3 minuts i mitjançant vehicle privat, el temps s’eleva a 16 minuts i 10 segons.
Si el vehicle circula per la calçada lateral i no pel tronc central, la durada del trajecte es redueix a 4 minuts i 34 segons de mitjana, una velocitat molt més competitiva tant en hora punta com durant la resta del dia.
La Gran Via és una de les principals vies d’accés al centre de Barcelona, amb un trànsit diari de 50.000 vehicles de mitjana, segons comptabilitza aquest estudi.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *