COMUNICAT REUNIÓ INFORMATIVA PER A ASSOCIACIONS I RADIOEMISSORES DE CATALUNYA SOBRE LA REESTRUCTURACIÓ DE LA ZONA DE SERVEIS CONCERTATS A LA T1-T2 DE L’AEROPORT DE BARCELONA.

COMUNICAT REUNIÓ CATALÁ/CASTELLÁ

Barcelona, ​​2018.06.23

BARCELONA. Durant el dia d’ahir es va celebrar a la seu del Sindicat del Taxi de Catalunya (STAC) una sessió informativa organitzada i presentada per dirigents del nostre sindicat, a la qual es va convidar a les diferents associacions professionals i radioemissores/apps de Catalunya.

A aquesta sessió van assistir representants de les associacions professionals:
– Unió Intercomarcal de BCN (UIB-STAC)
– Unió de Terrassa-STAC
– Unió de Mataró-STAC
– Taxis Manresa-STAC
– Associació del Bages
– Taxis Berga
– Unió de Girona-STAC
– Taxis de Banyoles i Pla de l’Estany
– GITAXI S.L.
– Taxistes Llatins Units (TLU)
– Associació Professional del Taxi

Per part de les emissores / apps de taxi:
– Barnataxi
– Tele Taxi Terrassa
– Ràdio Taxi Rubí
– Ràdio Taxi Mataró
– Ràdio Tx Manresa
– Ràdio Taxi Figueres
– TaxiClass
– TaxiEcològic
– App MyTaxi
– Fono Taxi

A la primera part de la sessió es va fer una exposició per part dels companys que van assistir a la reunió amb AENA en la que se’ns va comunicar com queden les noves zones de recollida de serveis concertats per a les VT (taxis) tant a la T1 com a la T2 i es va informar de les propostes de l’STAC per millorar la nova zona.
A la segona part de la sessió es va obrir una roda d’intervencions on tots els allí presents van expressar les seves inquietuds i van aportar idees.
Per finalitzar es va arribar a la conclusió, per unanimitat, que la nova zona habilitada per AENA a la T1 és del tot insuficient per al volum de recollides diàries que realitzem els taxis de Catalunya. Es consensua un full de ruta que començarà per sol·licitar una reunió urgent amb AENA per exigir un canvi d’ubicació de la zona VT que garanteixi un major nombre de places on recollir de forma digna i segura, a més de garantir les recollides ‘exprés’ i un espai per als taxis adaptats per a persones amb mobilitat reduïda, que ha estat eliminat actualment.

A aquesta reunió hi assistiran diferents representants de les associacions i/o radioemissores presents a la reunió i compta amb el total suport de l’Executiva Nacional del STAC.

(Version castellana)

BARCELONA.- Durante el día de ayer se celebró en la sede del Sindicat del Taxi de Catalunya (STAC) una sesión informativa organizada y presentada por dirigentes de nuestro sindicato, a la que se invitó a las diferentes asociaciones profesionales y radioemisoras/apps de Catalunya.

A esta sesión asistieron representantes de las asociaciones profesionales:
– Unió Intercomarcal de BCN (UIB-STAC)
– Unió de Terrassa-STAC
– Unió de Mataró-STAC
– Taxis Manresa-STAC
– Asociación del Bages
– Taxis Berga
– Unió de Girona-STAC
– Taxis de Banyoles i Plà de l’Estany
– GITAXI S.L.
– Taxistas Latinos Unidos (TLU)

– Asociación Profesional del Taxi

Por parte de las emisoras/apps de taxi:
– BarnaTaxi
– Tele Taxi Terrassa
– Radio Taxi Rubí
– Radio Taxi Mataró
– Radio Tx Manresa
– Radio Taxi Figueres
– TaxiClass
– TaxiEcològic
– App MyTaxi

– Fono Taxi

En la primera parte de la sesión se hizo una exposición por parte de los compañeros que asistieron a la reunión con AENA en la que se nos comunicó como quedan las nuevas zonas de recogida de servicios concertados para las VT (taxis) tanto en T1 como en T2 y se informó de las propuestas del STAC para mejorar la nueva zona.
En la segunda parte de la sesión se abrió una rueda de intervenciones donde todos los allí presentes expresaron sus inquietudes y aportaron ideas.

Para finalizar se llegó a la conclusión, por unanimidad, que la nueva zona habilitada por AENA en la T1 es del todo insuficiente para el volumen de recogidas diarias que realizamos los taxis de Catalunya. Se consensúa una hoja de ruta que empezará por solicitar una reunión urgente con AENA para exigir un cambio de ubicación de la zona VT que garantice un mayor número de plazas donde recoger de forma digna y segura, además de garantizar las recogidas ‘exprés’ y un espacio para los taxis adaptados para personas con movilidad reducida, que ha sido eliminado actualmente.

A dicha reunión asistirán diferentes representantes de las asociaciones y/o radioemisoras presentes en la reunión y cuenta con el total apoyo de la Ejecutiva Nacional del STAC