Alberto Fernández (PP) pressiona Trias perquè les motos puguin circular pel carril bus.

BARCELONA. EUROPA PRESS.-  El líder del PP a l’Ajuntament de Barcelona, Alberto Fernández Díaz, vol aconseguir aquest mandat amb Xavier Trias (CiU) a l’Alcaldia que les motos puguin circular pel carril bus-taxi, una de les reclamacions més reiterades del popular, un reconegut motorista.
Segons ha informat aquest dimecres el PP en un comunicat, Fernández Díaz va presentar a finals del mes de juliol una proposició normativa de modificació de l’Ordenança de Circulació de Vianants i Vehicles perquè les motos puguin circular pel carril bus-taxi.
Va defensar que les 300.000 motocicletes i ciclomotors que circulen per la ciutat “són un senyal d’identitat i un element bàsic en la mobilitat”, ja que representen un 30% del parc de vehicles, i necessita propostes que millorin la seva seguretat.

Díaz proposa modificar els articles 13 i 15.2 de l’ordenança per introduir la possibilitat que puguin circular pels carrils reservats per a autobusos i taxis, proposta que ja va presentar el 2007 després de les anteriors eleccions municipals, i que “va ser rebutjada reiteradament per l’anterior Govern municipal”, ha remarcat.Segons ell, aquesta proposta faria que les motos circulessin amb més seguretat, afavoriria la mobilitat i no perjudicaria el transport públic, ja que la prioritat sempre la tindrien els autobusos i els taxis.
Entre els anys 2003 i 2010 l’accidentalitat de les motos a Barcelona ha crescut un 54%, i només durant l’any passat hi va haver 6.341 accidents de moto i ciclomotors, per la qual cosa davant d’aquestes xifres veu necessari promoure mesures com aquesta per millorar la seguretat dels motoristes.
Ha recordat que el Pla de Seguretat Viària Motos del 2008 del ministeri de l’Interior va proposar, entre d’altres, avaluar nous dissenys vials per millorar la seguretat de vehicles de dues rodes: amb carrils més amples, doble línia de retenció en semàfors i carril bus-moto.
Barcelona té 123 quilòmetres de carril bus, dels quals el 41% té una amplitud igual o superior a 3,15 metres, per la qual cosa “la progressiva ampliació dels carrils bus a aquesta amplitud afavoreix la implantació del model d’ús compartit” del bus, taxi i motos, ha argüit.

Comments are closed.