Així serà la Barcelona de Trias

BARCELONA. DIARI ARA.- El nou alcalde planeja solucions als principals problemes de la ciutat. La Barcelona del nou govern de CiU tindrà més policies al metro, el Bicing funcionarà fins a la 1 de la matinada, hi haurà més il·luminació i les botigues estaran tancades els diumenges
Xavier Trias ha donat detalls aquest matí del seu projecte de ciutat en una entrevista a RAC1 just abans de ser investit alcalde. La Barcelona de Trias tindrà més policies al metro, el Bicing funcionarà fins a la 1 de la matinada, hi haurà més il·luminació i les botigues estaran tancades els diumenges.
Fomentar el transport públic: “El metro és importantíssim i bàsic per a la ciutat, i intentarem que funcioni també la nit dels divendres. Vull que hi hagi els Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana. Cal que Rodalies funcioni. Implantarem la xarxa d’autobusos ortogonals, que vagin de dreta a esquerra i d’amunt a avall. La gent jove s’ha d’acostumar a utilitzar el transport públic, que hauria de ser gratuït per als menors de 16 anys. Ho parlarem amb l’ATM i l’Àrea Metropolitana. La connexió del tramvia per la Diagonal no és prioritària, sinó important, però no per la Diagonal. Els taxis han de funcionar i fer pinya, que no hi hagi picabaralles ni diferents entitats. Han d’entendre que són un servei públic.
Mobilitat: “No plantejo fer pagar per entrar al centre de la ciutat”.
Bicing: “Ja n’he parlat amb l’empresa, hem de canviar la manera de fer. És una idea extraordinària que té molt d’èxit, però que no ens costi 15 milions d’euros. Ha de funcionar bé, que no hi hagi avaries. No sé si n’apujarem el preu, però la gent ha d’entendre que allò gratis no existeix. Potser obrirem el servei als turistes i també discutirem l’hora d’obrir el servei i tancar-lo. Crec que el podríem allargar fins a la 1 de la nit i que, en canvi, comenci una hora més tard, a les 6 del matí en comptes de les 5.
Zona blava: “Ha d’existir i l’hem de mantenir a la ciutat. El preu de la grua es el més car del món i no ha de ser així. També cal pensar quan cal utilitzar-la. Si el cotxe no molesta, que et multin esta bé, però que se l’emportin no. No pot ser que la grua ens costi tant”.
Àrea verda: “Hauria de ser gratuïta, quan en sapiguem el cost, que no es vegi com una eina de recaptació i que sigui més còmoda per als usuaris”.
Aparcament a les rodalies del Camp Nou: “No té solució, és un disbarat anar-hi en cotxe. La gent ha d’entendre que s’hi ha d’anar amb transport públic”.
Requalificació del Miniestadi: “Això depèn del Barça. Ara busquen un plantejament diferent, que és fer un poliesportiu i zones que les puguin aprofitar els veïns de la zona. Caldrà fer una reforma del Camp Nou i un nou Palau Blaugrana.
Reforma de la Diagonal: “Cal treure les bicicletes de les voreres i fer-les més amples, però no hem de fer la Diagonal impossible per a la circulació”.
Reforma de les Glòries: “És prioritària, però no pot trigar 15 anys”.
Montjuïc: “Tindrem el problema de què fem amb l’Estadi Olímpic, que podria ser l’estadi de la Federació Catalana de Futbol”.
La Rambla: “Les estàtues de moment ja estan bé. Això s’ha desvirtuat molt. Teníem unes estàtues fruit de l’enginy. S’han convertit en un reclam i n’hi ha un excés. Hi ha un desordre de coses que s’hi posen i degradació. Hem d’asseure’ns amb els propietaris de les antigues ocelleries, aquest tema no es pot solucionar a cop de decret, com s’ha fet”.
Quioscos de diaris tancats: “S’han de reconvertir, però no en botigues”.
Policia urbana de barri: “A Barcelona no és fàcil implantar-la, però ho farem. La Guàrdia Urbana ha de ser estimada i valorada”.
Enllumenat: “Barcelona és una ciutat mal il·luminada. La il·luminació s’ha de racionalitzar. Baixant una mica l’alçada dels fanals s’il·lumina més, cal enfocar-los més cap a les voreres i no tant a la calçada. El Tibidabo és l’exemple d’una ciutat ben il·luminada”.
Horaris comercials: “A Barcelona els diumenges les botigues estaran tancades. Una altra cosa és si els comerciants es posen d’acord per obrir una zona en un dia determinat. Hem de potenciar el petit i mitjà comerç”.
Tibidabo: “La gestió la podem donar a una empresa privada, fer una concessió. Gestionar un parc d’atraccions o un zoològic no és la feina d’un ajuntament”.
Nou zoo: “No sé quan es farà. El que tenim ara deixa molt a desitjar. També caldrà buscar una empresa privada que vulgui fer aquesta inversió”.
Jocs Olímpics d’hivern 2022: “Mantindrem la candidatura de Barcelona, perquè també és per als Pirineus”.
Botellón: “Hem de mentalitzar la gent perquè beguin responsablement”.
Escoles bressol: “En lloc de construir-les, les concessionarem”.
Turisme: “No s’ha d’aplicar una taxa turística. Cal apostar per un turisme de qualitat, que cada dia és més present a la ciutat”.
Desperfectes a la plaça Catalunya: “Cal tenir respecte cap al moviment del 15-M, però va ser un error mantenir l’ocupació de la plaça, crec que n’hem après. No he parlat amb ells”.

3 thoughts on “Així serà la Barcelona de Trias

  • 2 de juliol de 2011 at 20:25
    Permalink

    Por que sera que acaba de acceder al cargo y se le ve que le va grande?? el taxi tiene que funcionar como una piña, pero no dice nada de eliminar a los comisionistas, quiere una sola entidad en el taxi debe de ser que la dirija algun amiguete que tambien se benifició de las verificaciones de los taximetros que solo se pagaba en Catalunya

    Reply
  • 4 de juliol de 2011 at 13:03
    Permalink

    Escuché en una entrevista en la radio que el bicing tiene un deficit de 15 millones de euros, por lo cual es intención del Sr. Trias abrir el sistema a los turistas, con lo cual el deficit disminuirá. Evidentemente a costa de taxis y empresas de alquiler de elementos de movilidad en la ciudad.
    Sr. Trias, si el bicing tiene un deficit de 15 millones de euros lo primero que hay que hacer es cargarse al responsable del bicing, al que hizo los estudios de viabilidad y no enjugar el deficit del ayuntamiento a base de traspasárselo a otros.
    Lumbreras del mundo ……

    Reply
  • 5 de juliol de 2011 at 10:30
    Permalink

    Vamos… que el taxi no funciona, y que para que lo haga hemos de ir juntos… ¿marcando el paso de la oca?

    Sr. Trias: según con qué compañeros de viaje, yo no voy ni a tomar cafe. Vamos, que mis intereses no tienen nada que ver con los de l@s floter@s, o con los de Federaciones o Grupos que están al servicio de gestorias y sus intereses económicos. Mal vamos con un alcalde de ha afirmado que no entiende porqué hay sindicatos en el sevtor del taxi.

    🙁 ¿I qué passa amb els diners de Firataxi que te dipositats el GUT? ¿I que passa amb el GUT que fa temps que no diu res? 🙁

    Reply

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *